تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۰۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۵۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

هیچگونه مانعی در واگذاری سنگ به تولیدکنندگان مصنوعات سنگی وجود ندارد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به ارزشمند بودن فرآوری سنگ‌های تزئینی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای استان و کشور، هیچگونه مانعی در واگذاری سنگ به تولیدکنندگان مصنوعات سنگی وجود ندارد.
هیچگونه مانعی در واگذاری سنگ به تولیدکنندگان مصنوعات سنگی وجود ندارد

محمد دره وزمی در بازدید از نمایشگاه مصنوعات سنگی قروه اظهار کرد: با وجود ظرفیت معادن غنی سنگ‌های تزئینی، نیروی انسانی کار آزموده و علاقه مند در این زمینه و مساعدت‌های ویژه مسئولان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای مقابله با خام فروشی معادن، تبدیل شدن قروه به قطب محصولات سنگی کشور دور از دسترس نیست.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و تسهیل گری سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در تامین سنگ مرمر موردنیاز متقاضیان فرآوری این سنگ با ارزش در حال حاظر شاهد فعالیت 28 کارگاه فرآوری مصنوعات سنگی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ابراز خشنودی از وجود چنین کارگاه‌هایی در مجاورت معادن سنگ‌های تزئینی، افزود: با اقدامات این سازمان و همکاری معادن موردنظر، برای تامین سنگ مورد نیاز، شاهد رواج فرآوری این سنگ‌ها در راستای جلوگیری از خام فروشی هستیم.

دره وزمی عنوان کرد: باید با تلاش و همت عمومی جایگاه مصنوعات سنگی قروه را همانند سفال لالجین به یک برند معروف و مهم تبدیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال که مزین به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، تصریح کرد: قروه پتاسیل و ظرفیت تبدیل شدن به قطب مصنوعات سنگی کشور را دارد و با توجه به گفتمان مشترک توسعه در جامعه، اکنون بهترین فرصت برای حمایت از این افراد و صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به نیرو بر بودن این صنعت و همچنین عدم نیاز به سرمایه‌های هنگفت می‌توان با برنامه ریزی‌های درست و حساب شده در جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در این شهرستان گام برداشت.

دره وزمی بیان کرد: از جمله مشکلاتی که توسط فعالان این عرصه عنوان شده، بحث بازاریابی است که باید تولیدکنندگان این عرصه با رقابتی کردن کالاهای تولیدی، کیفیت بالای محصولات و در کل مشتری مدار بودن تولیدات شان در جهت معرفی کالاهای خود و جذب مشتری اقدام کنند.

وی افزود: در همین راستا و در جهت معرفی مصنوعات سنگی تولید استان به مشتریان و علاقه مندان، سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح استان یک غرفه رایگان برای به این صنعت - هنر واگذار می‌کند تا مردم با این محصولات به نمایش درآمده آشنا شوند و توجه مردم به این مصنوعات معطوف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در مورد تسهیلات بانکی هم خاطرنشان کرد: قبلا اقداماتی در راستای، دادن تسهیلات کم بهره به فعالان این بخش صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به انعقاد تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی با ساماندهی این افراد و گرفتن پروانه صنفی در جهت اخذ تسهیلات با بهره حدود چهار درصد اشاره کرد.

دره وزمی در پایان یادآور شد: با توجه به ارزشمند بودن فرآوری سنگ‌های تزئینی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای استان و کشور در راستای تهیه و واگذاری سنگ موردنیاز کسانی که اقدام به تولید مصنوعات سنگی کنند هیچگونه مشکل و مانعی وجود ندارد و در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان وقت و انرژی کافی گذاشته شده تا تسهیل گر تولید داخلی باشیم.

عناوین برگزیده