تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۶۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه تصویب شد

افزایش 40 میلیارد تومانی سرمایه «سرچشمه»

می متالز - شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه براساس رأی سهام‌داران در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده، از 160 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
افزایش 40 میلیارد تومانی سرمایه «سرچشمه»

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که در جلسه مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سال گذشته مصوب شد که بخشی از سود سهام‌داران به‌صورت نقدی پرداخت شود و بخش دیگر برای افزایش سرمایه شرکت اختصاص یابد، گفت: برای این کار نیاز به مجوز سازمان بورس داشتیم که پس از برگزاری جلسات مختلف، درنهایت موفق شدیم مجوز افزایش سرمایه را بگیریم.
علی ارجمندی با اشاره به این‌که برای اداره بهتر شرکت و انجام امور سرمایه‌گذاری، نیاز به افزایش سرمایه داشتیم، افزود: بحث افزایش سرمایه به 200 میلیارد تومان در جلسات سال گذشته تصویب شد ولی در عمل و براساس نظر سازمان بورس در سال 95 با افزایش 106درصدی سرمایه شرکت موافقت شد و سال گذشته سرمایه شرکت ‌به 160 میلیارد تومان رسید و مقرر شد امسال از محل سود نقدی سهام‌داران، سرمایه شرکت به 200 میلیارد تومان برسد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه با تأکید بر این‌که در سال مالی گذشته شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه عملکرد مالی درخشانی داشته و تقریباً همه شرکت‌ها افزایش سود داشتند، گفت: 35درصد از سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی است که شامل 6400 نفر کارکنان شرکت مس و بازنشستگان است و 65درصد آن نیز به صندوق بازنشستگی مس تعلق دارد.
وی افزود: فعالیت‌های این شرکت‌ در زمینه خدمات فنی و مهندسی، صنعتی و معدنی و تولیدی، خدمات عمومی، فرهنگی و پژوهشی و مالی است.
ارجمندی در ادامه با اشاره به این‌که هم‌اکنون شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه در 20 شرکت سرمایه‌گذاری کرده -که در 14 شرکت بیش از 51درصد سهم دارد- گفت: نیپک، نیرو صنعت، آریاناران، نوآوران مس، مدوار، ارفع‌سازان، همگامان مس، حکیم مس، تعاونی اعتباری پیشرو و نواندیشان ازجمله شرکت‌های زیرمجموعه هستند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه با بیان این‌که یکی از اقدامات مهم برای ایجاد ارزش‌افزوده در شرکت، تأسیس یک شرکت ساختمانی بود، افزود: تأسیس این شرکت با هدف رونق بخشیدن به املاک راکد شرکت است تا از این طریق بخشی از سرمایه شرکت را فعال کند و افزایش سرمایه برای شرکت ایجاد کند.
گفتنی است؛ جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، شنبه 26 فروردین‌ماه سال جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره، نماینده صندوق بازنشستگی مس، معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، اعضای هیأت‌مدیره کانون بازنشستگان و نماینده سازمان بورس در دفتر شرکت سرمایه‌گذاری تهران برگزار شد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده