تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۵۸۶
کد خبر: ۲۷۰۸
سرویس خبر : زمین شناسی

بررسی های زمین شناسی- معدنی شهرستان های لار و ممسنی

می متالز - بررسی های زمین شناسی- معدنی شهرستان های لار و ممسنی پایان یافت و در پی آن مناطق امیدبخش و پتانسیل های این دو شهرستان معرفی شدند.
بررسی های زمین شناسی- معدنی شهرستان های لار و ممسنی

در راستای انجام وظائف حاکمیتی در زمینه تهیه اطلاعات پایه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری، مناطق امیدبخش معدنی شهرستان های ممسنی و لار توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) معرفی شد.
رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز)، با اعلام این موضوع اظهار داشت: با توجه به سال اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به پتانسیلهای بالقوه استان ، ۹ هزار و ۵۰۰  کیلومترمربع از شهرستان های ممسنی و لار مورد بررسی، پیجوئی، پیمایش و نمونه برداری قرار گرفت.طهمورث یوسفی، بیان کرد: در این بررسیها و پتانسیل یابی معدنی، بیش از ۶۰۰ نمونه سنگ و خاک برداشت شد که بیش از ۷۰ درصد آنها مورد بررسیهای آزمایشگاهی و درصورت لزوم تست مکانیکی و تکنولوژی و بقیه مورد بررسی چینه ای قرار گرفت.
رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور (شیراز) گفت: پس از پیمایش و بازدید میدانی، بررسی نتایج آزمایشگاهی، تلفیق داده های موجود و تحلیل نتایج کارشناسی ، مناطق امیدبخش معدنی به صورت موضوعی معرفی شدند.
یوسفی با معرفی پتانسیلهای این دو شهرستان اعلام کرد: سنگهای بوکسیتی- لاتریتی، سیلیس، دولومیت، مواد اولیه کربنات سدیم، خاک صنعتی، گوگرد،آهن، آهک صنعتی و هیدراته، سنگ ساختمانی و پودر سنگ، گچ و آهک ازجمله پتانسیل های این شهرستانها هستند.
یوسفی در پایان اضافه کرد:  در کنار معرفی ذخائر معدنی و گسترش آنها، اطلاعات تفصیلی این بررسیها در قالب شناسنامه معدنی هر شهرستان تهیه شده و اطلس جامع پتانسیلهای معدنی استان به روز رسانی می شود.

منبع: می متالز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده