تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۴۴۹
کد خبر: ۲۷۳۵
سرویس خبر : انرژی

پیشرفت خط انتقال پساب به پالایشگاه نفت تهران

می متالز - با توجه به قرارگرفتن در دوره خشکسالی و کمبود منابع آبی، اهمیت استفاده درست از منابع و به‌کـارگیری آب‌های نامتعارف همچون فاضلاب شهری دوچندان شده است.
پیشرفت خط انتقال پساب به پالایشگاه نفت تهران

افزایش جمعیت شهرنشین، پیشرفت‌های صنعتی و افزایش مصرف آب از یک‌طرف و کمبود شدید آب به‌خصوص در کشورهای گرم و خشک هـمچـون ایـران، از طـرف دیگـر اهمیـت اسـتفاده مجـدد از فاضلاب را برای مقاصدی که نیاز به کیفیت بالایی از آب ندارند، دوچندان کرده است. در همین راستا مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از اجرای دو هزار و 500 متر لوله‌گذاری در خط انتقال پساب تصفیه‌شده به پالایشگاه نفت خبر داد و گفت: طرح احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب به پالایشگاه تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش وزارت نیرو، اصغر ریاضتی با اشاره به تحویل سالانه 20 میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده به پالایشگاه نفت تهران گفت: تحویل پساب به پالایشگاه نفت تهران بر اساس قرارداد سال 94 به مدت 30 سال از زمان آغاز بهره‌برداری با دبی متوسط حدود 600 لیتر بر ثانیه است. به گفته ریاضتی سه هزار و 500متر خط انتقال پساب با قطر 800 میلی‌متر از محل کانال خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به پالایشگاه طراحی شده است.

عناوین برگزیده