تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۷۴۱

دستیابی به ظرفیت جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در بخش ریلی در سال ۹۶

می متالز - رسولی با بیان اینکه «برای سال جاری باید بتوانیم به ۲۰میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر، در بخش ریلی برسیم» تاکید کرد: در افق برنامه ششم توسعه و سند تفصیلی که چاپ و منتشر شده، هدف‌گذاری برای دستیابی سهم بار و مسافر موردنظر به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد، مشخص‌شده است.
دستیابی به ظرفیت جابه‌جایی ۲۰ میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در بخش ریلی در سال ۹۶

به گزارش می متالز به نقل از روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن، سعید رسولی عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با بیان اینکه سرمایه‌های عظیمی در راه‌آهن کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: برای مردمی که لایق بهترین‌ها هستند راه‌آهن و کارکنان آن خدمات‌رسانی را بیش‌ازپیش افزایش داده‌اند. وی افزود: سال ۹۵ را در شرایطی گذراندیم که رکورد حمل بار ازسوی راه‌آهن شکسته شد به‌طوری‌که شاهد حمل 40.4 میلیون تن بار در شبکه سراسری راه‌آهن بودیم.

 

 

رسولی در ادامه عنوان کرد: در ایام پیک نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۷ فروردین سال جاری، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شد. وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۵۰ واگن فرسوده عمر بالای ۴۵ سال از ناوگان ریلی خارج شدند و همچنین با استفاده از روش‌های مختلف بهره‌وری و برنامه‌ریزی توانستیم قطارهای گردشگری را راه‌اندازی کنیم و میزان جابه‌جایی مسافر را رشد دهیم.

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن عنوان کرد: خوشبختانه در ایام پیک بازدیدها و بازرسی‌های مستمری از روند فعالیت‌های خدمات‌رسانی در ایستگاه‌ها صورت گرفت که براساس ارزیابی عملکردها شاهد افزایش روزافزون خدمات باکیفیت در ایستگاه‌ها و قطارهای مسافری بودیم. وی با اشاره به این مطلب که امسال با انرژی مضاعف در مجموعه مدیریت راه‌آهن برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در افق برنامه ششم توسعه و سند تفصیلی که چاپ و منتشر شده، هدف‌گذاری برای دستیابی سهم بار و مسافر موردنظر به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد، مشخص‌شده است. رسولی گفت: برای سال جاری باید بتوانیم به ۲۰میلیون تن بار و ۴۳ میلیون مسافر در بخش ریلی برسیم. وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای مصوب‌شده زیادی در دست اجرا داریم که باید تمام ساعات و فرصت‌های موجود خود را برای دستیابی به اهداف به‌کار گیریم تا در انتهای برنامه شاهد تحولات ریلی در کشور باشیم.

رسولی تاکید کرد: نسبت به برنامه‌های توسعه‌ای مصوب شده متعصب باشیم. عضو هیات‌مدیره راه‌آهن گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های زیادی است که با توجه به اینکه شرایط بین‌المللی به نفع راه‌آهن است باید اقدامات خود را جدی‌تر پیش ببریم. وی گفت: با توجه به اهداف موردنظر، امیدوارم نیروهای بسیج راه‌آهن و تمام کارکنان ریلی برای تحقق اهداف، تلاش‌های خود را برای جایگاه برتر حمل‌ونقل ریلی بیش‌ازپیش افزایش دهند.

عناوین برگزیده