تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۴۵۴
کد خبر: ۲۷۵۲
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت تولید برق شهید رجایی:

تعمیرات واحدهای نیروگاه حمایت از سازندگان داخلی است

می متالز - قزوین – مهرداد نوری/ مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی گفت: تقریبا تمام قطعات مورد نیاز نیروگاه، در کشور و از سوی سازندگان داخلی تهیه می‌شود.
تعمیرات واحدهای نیروگاه حمایت از سازندگان داخلی است

به گزارش روابط عمومی این شرکت، فرهور افزود: با وجود 600 هزار مگاوات قدرت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی در کشور و اجرای برنامه‌های تعمیراتی در طول سال برای این نوع واحدهای نیروگاهی، ظرفیت بالایی برای تامین تجهیزات و قطعات لازم از سوی پیمانکاران و سازندگان داخلی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با رویکرد حمایت از تولید داخل، سیاست اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

وی افزود: برای اجرای سیاست حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در چند سال اخیر، قطعات و تجهیزات این نیروگاه دارای شناسنامه شده است که شامل نقشه دقیق و مشخصات فنی تجهیزات و قطعات است که در اختیار قطعه سازان قرار می‌گیرد. فرهور ادامه داد: اطلاعات دقیق قطعات مورد نیاز، با فراخوان سازندگان داخلی از طریق فرآیند استعلام یا مناقصه از طریق سامانه تدارکات الکترونیک در وب‌سایت نیروگاه شهید رجایی (WWW.RPGM.IR) قابل دسترسی است و در اختیار تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات قرار می‌گیرد که به این طریق پس از طی مراحل قانونی و معرفی برندگان مناقصه‌ها و استعلام ها، قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیروگاه تامین می‌شود.

فرهور در پایان به پیمانکاران، تامین‌کنندگان و سازندگان قطعات و تجهیزات نیروگاهی گفت: برای پیاده سازی الگوی اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن کاهش وابستگی به خارج از مرزهای کشور، فهرستی از فعالان در حوزه ساخت و تولید قطعات نیروگاهی در اختیار شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی قرار خواهدگرفت تا نیروگاه‌های سراسر کشور در صورت تمایل با شناسایی این پیمانکاران و سازندگان قطعات بتوانند از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی برای رفع نیازهای خود اقدام کنند.

عناوین برگزیده