تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۱۷
بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۲۷۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌های اشتغال‌زایی بانک آینده در سال 96

می متالز - نایب رئیس هیات‌مدیره بانک آینده، درباره موفقیت‌های بانک آینده در فضای کسب‌و‌کار ویژه شبکه بانکی در سال 1395 گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشارکت کارکنان، اعتماد مشتریان و حمایت سهامداران و دیگر ذی‌نفعان، بانک آینده به موفقیت‌های قابل‌توجهی در سال 1395 نائل شده است.
برنامه‌های اشتغال‌زایی بانک آینده در سال 96

محمدعلی بهزادان با بیان اینکه سرمایه بانک آینده از مبلغ 8 هزار میلیارد ریال به 16 هزار میلیارد ریال رسیده و در حال حاضر حقوق صاحبان سهام به بیش از 21 هزار میلیارد ریال افزایش یافته افزود: همچنین در جهت تقویت استحکام مالی بانک، این سرمایه در 6 ماه اول سال 1396، به بیش از 30 هزار میلیارد ریال می‌رسد.نایب رئیس هیات‌مدیره بانک آینده همچنین از رشد 14 درصدی تعداد سپرده‌ها در سال 95 خبر داد و گفت: تعداد سپرده‌گذاران نیز 16 درصد رشد داشت که حکایت از اعتماد بالای مردم و مشتریان به بانک آینده دارد.

به گفته بهزادان اضافه شدن 350 هزار مشتری در سال گذشته به‌شمار مشتریان بانک آینده موجب شد سپرده‌های مردمی نسبت به سال 94 از رشد 50 درصدی برخوردار باشد. وی یادآور شد: بانک آینده در سال 1395 در رتبه 18، فهرست 100 شرکت برتر ایران قرار گرفته و به‌عنوان شرکت پیشرو، ازسوی سازمان مدیریت صنعتی انتخاب شد. او ادامه داد: بانک آینده در راستای سیاست‌های نظام، حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود قرار داده و بالغ‌بر 1500 میلیارد ریال در سال 1395؛ به این‌گونه واحدها تسهیلات پرداخت کرد.

بهزادان درباره برنامه‌های سال 1396 بانک آینده خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام سال به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری؛ بانک آینده، برنامه گسترش اشتغال به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های خرد و متوسط و اصناف که با هزینه کمتری امکان افزایش تولید و ایجاد اشتغال در آنان میسر است را تهیه و به تصویب رسانیده که از ابتدای خردادماه سال‌جاری عملیاتی می‌شود. به گفته وی، حداقل اشتغال پیش‌بینی شده در این طرح که تعداد قابل‌توجهی است؛ مشخص شده و سهمیه‌های استانی نیز در حال ابلاغ است.بهزادان همچنین از اصلاح ساختار مالی بانک با تاکید بر افزایش سرمایه و حضور در حوزه‌های بانکداری اختصاصی، شرکتی و سرمایه‌گذاری از دیگر برنامه‌های بانک در سال 1396 خبر داد.

عناوین برگزیده