تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۲۷۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ورود پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به بازارهای جهانی

می متالز - بیرجند - محمد قربانی: مدیر پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی به‌زودی بازارهای جهانی را دست خواهد گرفت.
ورود پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به بازارهای جهانی

اعظم حسینایی در جمع سرمایه‌گذاران پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار کرد: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات هیات دولت است با مجوز سازمان سازمان توسعه تجارت در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های معدنی و ساختار خاص زمین‌شناسی خراسان جنوبی وجود چنین مرکزی برای توسعه معادن و صنایع معدنی و تجارت با استفاده از مزایای مالی سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی نقشی محوری را در توسعه اقتصادی استان خراسان جنوبی دارد.

 

ثبت برند سنگ خراسان جنوبی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور که با نگاه مدیریت توسعه بازار در منطقه ویژه اقتصادی تاسیس شد به گونه‌ای عمل می‌کند که منافع و آثار آن متوجه معدن‌داران و فعالان حوزه معدنی چه در زمینه تولید و چه در زمینه تجارت باشد.

صفدری‌زاده از تمام معادن خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های سال آینده ازمیر ترکیه و شیامن چین با محوریت پایانه صادراتی سنگ خبر داد و هدف از این حضور را ارائه و معرفی استان خراسان جنوبی به خارج از مرزهای ایران به‌منظور شناخت بازار مناسب اعلام کرد.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هدف این مجموعه را افزایش صادرات سنگ و محصولات معدنی خراسان جنوبی اعلام کرد و افزود: افق بسیار خوبی را برای معادن استان خراسان جنوبی می‌بینیم.وی با بیان اینکه پایانه صادراتی سنگ به دنبال ثبت برند سنگ خراسان جنوبی و شرق ایران است از راه‌اندازی یک واحد بنتونیت در آینده نزدیک در این منطقه خبر داد.

 

نقش‌آفرینی برای توسعه صادرات سنگ

مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه سنگ ایران با بیان اینکه اولین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی طرحی است که برای توسعه صادرات حوزه سنگ و معدن نقش‌آفرینی بزرگی خواهد کرد، گفت: برای انجام کار بزرگی که در این منطقه صورت گرفته از مدیریت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تشکر می‌کنیم.

حلاجیان گفت: پایانه صادراتی سنگ با توجه به ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی و با درایت و قدرت مجموعه مدیریتی پایانه صادراتی سنگ در آینده نه چندان دور بازارهای جهانی را به دست خواهد گرفت.

مدیر اجرایی دهمین نمایشگاه سنگ ایران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از محصولات معدنی، گفت: در مرحله نخست نباید بازارهای جهانی را از دست بدهیم که در این زمینه باید در ارائه محصولات خود بیشتر تلاش کنیم.

حلاجیان اظهار کرد: پایانه صادراتی سنگ خراسان جنوبی به‌عنوان مرکز تپنده سنگ شرق کشور می‌تواند محصولات معدنی شرق ایران را معرفی کند. وی یادآور شد: با توجه به علاقه بسیار زیاد افغانستان و پاکستان برای فرآوری سنگ از یکسو و نداشتن دانش فنی آنها از سوی دیگر پایانه صادراتی سنگ با استفاده از مزایای سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مکانی بسیار عالی و با توجیه اقتصادی بالا برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری سنگ است.

عناوین برگزیده