تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۲۷۹۱
سرویس خبر : انرژی

بهره‌مندی 17 هزار نفر جمعیت روستایی آذربایجان‌ غربی از تصفیه فاضلاب

می متالز - ارومیه – امیررضا علیار: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از ۱۷هزار نفر جمعیت روستایی استان از تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب خبرداد.
بهره‌مندی 17 هزار نفر جمعیت روستایی آذربایجان‌ غربی از تصفیه فاضلاب

کاظم محمدی‌اقدم با بیان اینکه اکنون سه تصفیه‌خانه فاضلاب در روستاهای ارومیه، سلماس ومهاباد در مدار فعالیت قرار دارند، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه‏ها در مساحت ۲۳ هکتار احداث و دارای ۶۵ کیلومتر شبکه وخط انتقال فاضلاب هستند.

وی گفت: وجود این تاسیسات، شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی را در زمره شرکت‌های پیشگام صنعت آب و فاضلاب در موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرار داده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم گسترش تاسیسات فاضلاب در روستاهای استان، افزود: جمع‌آوری و ساماندهی فاضلاب و جلوگیری از رهاسازی آن در منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، نقش بسزایی در جلوگیری و کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی رهاسازی فاضلاب دارد.

محمدی‌اقدم اظهار امیدواری کرد: با تصویب و تخصیص اعتبارات موردنیاز، دیگر روستاهای استان همچون روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه از تاسیسات فاضلاب بهره‌مند شده تا با استفاده از آب حاصل از آن در کشاورزی و صنایع، علاوه‌بر کمک به احیای دریاچه ارومیه، از آثار زیانبار رهاسازی خام فاضلاب نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استمرار خدمات کمی و کیفی مهم‏ترین برنامه و هدف درسال‌جاری خواهد بود، گفت: تهیه و تدوین طرح‌ها و برنامه‏ های مربوط به بهره‌برداری از تاسیسات آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی در سال ۹۶، به تبعیت از برنامه جامع شرکت انجام شده و متعاقب اتمام قراردادهای در حال اجرا، از انتهای اردیبهشت به اجرا گذاشته خواهد شد.

عناوین برگزیده