تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۴۴۳
کد خبر: ۲۸۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بزرگ‌ترین بانک‌های جهان کدامند؟

می متالز - رتبه‌بندی جهانی بزرگ‌ترین بانک‌های جهان از نظر میزان دارایی که از سوی شرکت «اس‌اند‌پی‌ گلوبال اینتلیجنس» منتشر شد، نشان می‌دهد بانک‌های چینی در صدر فهرست قرار دارند و پس از آنها، وام‌دهندگان آمریکایی و سپس بانک‌های اروپایی قرار می‌گیرند.
بزرگ‌ترین بانک‌های جهان کدامند؟

به گزارش می متالز به نقل از «ایسنا» در مجموع فهرست بزرگ‌ترین بانک‌های جهان «اس‌اند‌پی گلوبال» شامل ۲۳ بانک در جهان است که بیش از یک تریلیون دلار دارایی در سراسر آسیا، آمریکای شمالی و اروپا دارند. طبق گزارش «اس‌اند‌پی گلوبال»، بزرگ‌ترین بانک‌های چین در سال ۲۰۱۶ رشد کردند، اما آشفتگی ارزی که بر اثر رای انگلیس برای خروج از عضویت اتحادیه اروپا (بریگزیت) به‌وجود آمد، به شرکت‌های اروپایی که در رتبه‌بندی‌های بانکی جهانی «اس‌اند‌پی گلوبال مارکت اینتلیجنس» حضور دارند، لطمه زد. بانک‌های جهانی که فعالیت‌های خرده‌فروشی بزرگی داشتند، در صدر فهرست قرار گرفتند، در حالی که غول‌های بانکداری سرمایه‌گذاری شامل گلدمن ساکس و مورگان استنلی در رتبه‌های پایین‌تر ۳۲ و ۳۷ قرار گرفتند.

بانک‌های اروپایی که در فهرست «اس‌اند‌پی گلوبال» قرار داشتند، در سال ۲۰۱۶ به‌دلیل کاهش ارزش یورو و پوند که ارزش دارایی‌های آنها را کمتر کرد، سال دشواری را سپری کردند. با این همه ۹ بانک با دارایی‌های بیش از یک تریلیون دلار شامل چهار بانک فرانسوی، یک بانک انگلیسی، یک بانک اسپانیایی و یک بانک آلمانی در فهرست بزرگ‌ترین بانک‌های جهان ماندند در حالی که 6 بانک دیگر از چین، چهار بانک از آمریکا و چهار بانک از ژاپن این فهرست را کامل کردند.

براساس گزارش بیزنس اینسایدر، بزرگ‌ترین بانک‌های جهان عبارتند از:

۱- بانک صنعتی و بازرگانی چین، چین: 3.47 تریلیون دلار

۲- بانک ساخت و ساز چین، چین: 3.02 تریلیون دلار

۳- بانک کشاورزی چین، چین: 2.82 تریلیون دلار

۴- بانک چین، چین: 2.60 تریلیون دلار

۵- بانک میتسوبیشی یو اف جی فایننشیال، ژاپن: 2.59 تریلیون دلار

عناوین برگزیده