تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۴
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۲۸۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
منصوری مطرح کرد:

لزوم انعقاد قراردادهای جوینت ویچر برای تولید خودروهای هیبریدی/حمایت تام مجلس از توسعه خودروهای برقی

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به حمایت مجلس از توسعه خودروهای برقی بر لزوم انعقاد قراردادهای جوینت ویچر برای تولید خودروهای هیبریدی تاکید کرد.
لزوم انعقاد قراردادهای جوینت ویچر برای تولید خودروهای هیبریدی/حمایت تام مجلس از توسعه خودروهای برقی

محمدرضا منصوری با اشاره به معاف شدن خودروهای هیبریدی از ارزش افزوده براساس یکی از بندهای مصوب شده لایحه هوای پاک گفت:کشورهای مختلف دنیا با توجه به قیمت بالای سوخت نسبت به برق توسعه خودروهای هیبریدی را در دستورکار خود قرار داده اند، لذا دولت ها نیز با توجه به عدم آلایندگی این نوع خودروها  باید از توسعه این نوع خودروها حمایت کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، افزود:دولت در حال حاضر با پرداخت یارانه از خودروسازان داخلی حمایت می کند، بنابراین دولت می تواند بخشی از این یارانه را به  تولید حدود یک میلیون خودروی هیبریدی اختصاص دهد.

 

قیمت بالا عامل استقبال کم نسبت به خودروهای هیبریدی

منصوری با بیان اینکه خودروسازان با انعقاد قراردادهای جوینت ویچر باید به سمت تولید انبوه خودروهای هیبریدی حرکت کنند، ادامه داد: هزینه های بالای مربوط به فناوری استفاده شده در خودروهای هیبریدی و برقی باعث دور شدن آن ها از قالب مشتریان شده و اجازه نمی دهد این محصولات که آلایندگی کمی داشته و پاک هستند، در دسترس مردم قرار بگیرند، لذا انعقاد قراردادهای جوینت ویچر برای کاهش قیمت این خودروها ضروری است.

وی یادآور شد: دولت ها و صاحبان صنایع خودروسازی معتبر دنیا سرمایه گذاری های زیادی در مراکز تحقیق و توسعه در راستای استفاده از سوخت های جایگزین و تکنولوژی خودروهای هیبریدی انجام داده و به سمت دستیابی به ایمنی بیشتر در محصولات جدید حرکت کرده اند.

 

حمایت تمام قد مجلس از ساخت خودروهای هیبریدی

منصوری با بیان اینکه امروز استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در ایران یک ضرورت است، افزود: تولید انبوه این خودروها نیازمند عزم و اراده جدی دولت و خوروسازان و همچنین کاهش قیمت آن است، به همین منظور باید نسبت به تولید یا واردات این نوع خودروها برای استفاده در کلانشهرها اقدام جدی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از سازندگان برای ساخت خودروهای کم مصرف و هیبریدی و برقی از هیچ اقدامی دریغ نکرده است.

 قرارداد جوینت ویچر اصطلاحاً به معنی تجارت جمعی یا به معاملات گروهی مدت دار اطلاق می شود و همکاری دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی است برای به انجام رساندن یک پروژه. این اصطلاح در حقوق بین المللی نیز در مشارکت هایی که برای یک امر خاص و در یک زمان کوتاه تجاری تشکیل  شده به کار می رود.

عناوین برگزیده