تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۳۸۲
کد خبر: ۲۸۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
گرمابی تشریح کرد:

امنیت سرمایه‌گذاری ضامن حضور خودروسازان خارجی در کشور/بازار خودروی ایران در انحصار یک شرکت خارجی نباشد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: انعقاد قرارداد با خودروسازی های مختلف خارجی قدرت چانه زنی ایران را در صنعت خودرو افزایش می دهد.
امنیت سرمایه‌گذاری ضامن حضور خودروسازان خارجی در کشور/بازار خودروی ایران در انحصار یک شرکت خارجی نباشد

حمید گرمابی با اشاره به انعقاد قراردادهای جدید خودرویی با خودروسازان خارجی، گفت:قطب خودروسازی دنیا در کشورهایی همچون آلمان، ژاپن، کره، فرانسه، ایتالیا و آمریکا است، که از میان این کشورها ، خودروسازان فرانسوی ، به دلیل شناسایی قوانین داخلی ایران، راحت‌تر در این صنعت حضور می یابند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم متنوع ساختن شرکای خارجی خودروسازان داخلی، افزود: خودروسازان داخلی باید با انعقاد قراردادهای مشترک با خودروسازان آلمانی، ایتالیایی و خودروسازان شرق آسیا و استفاده از تجربیات آنها تکنولوژی های جدیدتری وارد عرصه خودروسازی کشور کنند.

 

انعقاد قرارداد با خودروسازی های مختلف خارجی قدرت چانه زنی ایران را افزایش می دهد

گرمابی با بیان اینکه انعقاد قرارداد با خودروسازهای مختلف خارجی قدرت چانه زنی ایران را افزایش می دهد، ادامه داد: باید امنیت سرمایه گذاری در داخل کشور برای حضور شرکت های مختلف و برندهای معتبر بین المللی خودروسازی تامین شود، تا انحصار در بازار خودرو شکسته شود.

وی با اشاره به شرایط مناسب منطقه برای صادرات خودروهای باکیفیت، یادآور شد: اگر در عقد قراردادهای خودرویی 3 شرط انتقال دانش فنی، ساخت داخل در بازه زمانی مشخص و درصد مشخصی از صادرات رعایت شود، انعقاد این قراردادها برای صنعت خودرو منافع به همراه دارد.

 

تولید و عرضه خودروهای به روز از الزامات امروز بازار خودروهای داخلی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تولید و عرضه خودروهای به روز از الزامات امروز بازار خودروهای داخلی است، افزود : برای دستیابی به این شرایط باید به خودروهایی مجوز ورود و سرمایه گذاری داده شود، که موجب انتقال تکنولوژی و فن آوری به داخل کشور می شود تا با انتقال تکنولوژی ، خودروهای به روز و متنوعی در داخل تولید و عرضه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ایجاد بازار رقابتی خودرو در کشور تاکید کرد و افزود :ورود خودروسازان جدید با رعایت اصل حفظ منافع ملی می تواند شرایط رقابتی در کشور ایجاد کرده و کیفیت و استانداردهای تولید خودروی داخلی را افزایش دهد.

عناوین برگزیده