تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توافق های صنعتی ایران با دو کشور اسلواکی و چک

می متالز - ۴ تفاهم نامه همکاری صنعتی میان ایران و کشورهای اسلواکی و چک جهت توسعه شراکت ها و سرمایه گذاری های صنعتی امضاء گردید.
توافق های صنعتی ایران با دو کشور اسلواکی و چک

یک هیئت ایرانی از سازمان گسترش با سفر به کشور اسلواکی، تفاهم نامه ای را با وزارت صنعت و اتاق بازرگانی اسلواکی در جهت توسعه همکاری های صنعتی میان دو کشور امضاء کرد.

این هیئت همچنین با سفر به کشور چک، تفاهم نامه هایی را در راستای توسعه همکاری های صنعتی با وزارت صنعت، فدراسیون صنعت و اتاق بازرگانی کشور چک امضاء کرد.

براساس این تفاهم نامه ها، مقرر گردید کارگروه صنعتی میان ایران و چک با محوریت سازمان گسترش و وزارت صنعت چک تشکیل شود که براساس آن طرفین تعهد کردند در راستای بهره گیری از فناوری روز اروپا‌، تشویق سرمایه گذاری و انتقال تجربه ها و تبادل هیئت های صنعتی میان دو کشور، همکاری کنند. در این تفاهم نامه ها، ایدرو به عنوان طرف همکاری صنعتی وزارت صنعت چک شناخته شده است.

در این سفر، هیئت ایرانی از شرکت اشکودا ترانسپورت، اشکودا الکتریک که تولید کننده لکوموتیو است، بازدید کرد. هیئت ایرانی در این سفر مذاکراتی با شرکت بوناترانس جهت تولید انواع واگن و چرخ های قطار انجام داد و به توافقات اولیه جهت آغاز همکاری دوجانبه دست یافت.

بنا به این خبر، توافق برای همکاری در حوزه تعریف و اجرای مگاپروژه ها بخشی دیگر از مذاکرات هیئت ایرانی در سفر به دو کشور اسلواکی و چک بوده است. در مذاکرات هیئت ایرانی با رئیس کارخانه شرکت اشکودا الکتریک و اشکودا ترانسپورت، سفیر ایران و رؤسای کنفدراسیون صنعت و همچنین اتاق بازرگانی کشور چک حضور داشتند.

عناوین برگزیده