تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۹۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
گرمابی:

شروع سال جدید توجیه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو نیست/ مردم افزایش قیمت را نمی پذیرند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: شروع سال جدید توجیه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو نیست.
شروع سال جدید توجیه مناسبی برای افزایش قیمت خودرو نیست/ مردم افزایش قیمت را نمی پذیرند

حمید گرمابی، با اشاره به ارسال نامه برخی از خودروسازان به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت:خودروسازان باید همراه با این نامه توجیه دقیقی از دلایل برای افزایش قیمت خودرو ارسال کنند، لذا صرف آغاز شروع یک سال جدید برای افزایش قیمت خودرو نمی تواند توجیه خوبی باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر روی دلایل افزایش قیمت خودرو باید کارشناسی صورت گیرد، افزود:تورم در سال 95 تقریبا دریک حد ثابتی نگه داشته شده است،لذا با این تفاسیر افزایش قیمت خودرو توجیهی ندارد و خودروسازان اگر به جای افزایش قیمت به دنبال افزایش قیمت باشند، قدرت رقابت خود را از دست می دهند.

 

 یک مدل خودرو در دنیا  بیش از 10 سال تولید نمی شود

گرمابی ضمن انتقاد از نبود بازار رقابتی در بخش خودرو، ادامه داد:معمولا یک مدل خودرو در دنیا به ندرت بیش از 10 سال تولید می شود،لذا خودروسازان داخلی باید به تدریج به استانداردهای خودروسازهای بین المللی نزدیک شوند و پلت فرم و طراحی خودروهای خود را تغییر دهند.

وی یادآور شد:استدلال برخی خودروسازان مبنی براینکه تا زمانی که یک خودرو متقاضی و مشتری دارد،این خودرو تولید می شود به هیچ وجه استدلال خوبی نیست.

 

خودروسازان باید هزینه های سربار خودرو را کاهش دهند

گرمابی با بیان اینکه خودروسازان باید بهره وری در ساخت خودرو را افزایش داده و هزینه های سربار را کاهش دهند،افزود:کاهش هزینه های سربار یکی از بهترین راهکارها برای ثابت نگه داشتن قیمت خودرو و جلوگیری از افزایش آن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را تعیین می کند، تصریح کرد: قیمت خودروی داخلی در کشور بیش از حد متوسط جامعه بوده و مردم بیش از این نمی توانند افزایش قیمت را بدون افزایش آپشن و امکانات بپذیرند.

عناوین برگزیده