تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۴۰۲
کد خبر: ۳۰۲۷
سرویس خبر : انرژی

چین همچنان پیشرو در تولید انرژی های بادی

می متالز - طبق گزارش کمیسیون جهانی انرژی باد در سال 2016 بیش از 54 گیگابایت انرژی بادی تولید شد که با افزایش 12 درصدی به رکورد 486.9 گیگابایت رسید. پیش بینی شده این افزایش تولید طی امسال بالغ بر 60 گیگابایت باشد. پیش بینی ظرفیت تولید برق از طریق انرژی بادی تا سال 2021 بیش از 800 گیگابایت اعلام شده است.
چین همچنان پیشرو در تولید انرژی های بادی

در این بین آسیا پیش تاز است و چین با تولید 23 گیگابایت برق طی سال 2016 همچنان پرچمدار بیشترین رقم تولید است. هرچند این رقم پایین تر از سطح پیش بینی شده اوایل سال گذشته می باشد، این روند دوره ایست و احتمال افزایش تولید در طی امسال زیاد است.

امروزه انرژی باد به عنوان یک منبع مهم تولید نیرو با موفقیت در رقابت با سایر منابع هزینه بر پیش می رود و سهم بسزایی در تولید صنایع جدید و ایجاد صدهاهزار شغل دارد ضمن اینکه در امتداد مسیر احیاء انرژی پاک نیز قرار دارد.

پیش بینی می شود افریقا سال مهمی در تولید انرژی بادی طی امسال داشته باشد. به طورکل، با پیشرفت تکنولوژِی بازار انرژی بادی با اعتماد بیشتری پیش خواهد رفت، هزینه ها کمتر شده و اجرای شعار انرژی پاک و تجدیدپذیر رفته رفته هوای پاک، صنایع جدید و مشاغل تازه را نوید می دهد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده