تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۲
بازدید: ۴۹۹
کد خبر: ۳۱۰۵
سرویس خبر : انرژی

اثر برجام در تجارت با اروپا

می متالز - وزیر نیرو با بیان اینکه براساس تعهدات کنفرانس پاریس قرار است تا چند سال آینده میزان ظرفیت انرژی‌های نو کشور به حدود 7500 مگاوات برسد، از کاهش 29 درصدی مصرف مازوت در نیروگاه‌های کشور خبر داد.
اثر برجام در تجارت با اروپا

حمید چیت‌چیان در «اولین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی‌های پایدار» گفت: از زمان انعقاد توافق‌نامه پاریس تقریبا همه کشورهای جهان از جمله ایران متعهد شدند برای جلوگیری از به خطر افتادن حیات انسانی همگام با هم سه امر انطباق با شرایط جدید، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مشارکت و همکاری‌های بین‌المللی را پیش برده و به مدیریت مصرف انرژی بپردازند.

چیت‌چیان خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات دیگر وزارت نیرو در این عرصه هوشمندسازی شبکه توزیع برق کشور است که باعث شده کنترل بیشتری بر نحوه و اندازه مصرف برق در کشور در بخش‌های مختلف اعمال شود.

وی افزود: در حال‌حاضر بیش از 3 میلیارد دلار درخواست سرمایه‌گذاری برای تولید برق تجدیدپذیر در کشور ثبت شده است. وزیر نیرو گفت: سه سال قبل 3 واحد تولیدی انرژی‌های نو در کشور وجود داشت اما امروز تعداد این واحدها به 490‌ واحد رسیده است. وی همچنین از احتمال صادرات برق ایران به اروپا از طریق خاک ترکیه خبر داد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا نیز در این گردهمایی گفت: ایران و اروپا در زمینه امنیت انرژی و توسعه انرژی‌های پاک می‌توانند شرکای خوبی برای یکدیگر باشند و حاضریم در بخش انتقال تجربه و سرمایه‌گذاری در توسعه انرژی‌های نو با ایران همکاری تنگاتنگی داشته باشیم. «میگل آریاس کانیته» اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده برجام باعث افزایش 79 درصدی تجارت ایران با اتحادیه اروپا شده و به‌طور کلی نیز صادرات ایران حدود 300 درصد افزایش پیدا کرده است.

عناوین برگزیده