تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۳۱۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مصرف سیمان مورد توجه بازار داخلی است

می متالز - مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر چشم انداز خود از وضعیت بازار سیمان در سال جاری را اینگونه بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده به دلیل انتخابات پیش رو میزان مصرف سیمان در سال ۹۶ تغییر چندانی ندارد.
مصرف سیمان مورد توجه بازار داخلی است

علی محمد بد  گفت: در صنعت سیمان به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا نوعی فرهنگ سازی صورت گرفته که باید تفاهم هایی در راستای عدم رقابت های بی مورد در این بازار صورت گیرد تا از این طریق مانع از جنگ قیمتی در بازار سیمان شویم.

بد با اشاره به اینکه متعادل کردن میزان عرضه و تقاضا منجر به افزایش قیمت سیمان می شود، گفت: با توجه به سود مالی شرکت، سودهای پرداختی به مراتب بهتر می شود، همچنین به دلیل افزایش قیمت و نیز کیفیت محصول به طور قطع سودآوری صنعت سیمان در شرکت غدیر رو به بهبود می رود.

به گفته مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر، از طریق مناسب بودن ساختار مالی شرکت و نیز افزایش سرمایه قادر به کاهش هزینه های شرکت بودیم بنابراین این اقدام باعث افزایش سودآوری در صنعت سیمان نسبت به سال گذشته شده و امیدوار هستیم تا پس از انتخابات و درآمدهای ارزی تا حدودی وضعیت پروژه های رو به بهبود رود.

وی درخصوص وضعیت صادرات سیمان افزود: روند این امر تغییراتی داشته که با عملکرد مثبتی همراه بوده، با توجه به اینکه بیشتر میزان صادرات به کشور عراق صورت میگیرد بنابراین در صورت برطرف شدن مشکلات داعش در موصل به طور حتم صادرات به این کشور بیش از میزان کنونی می شود.

بد گفت: اقدامات اولیه در راستای صادرات سیمان به دیگر کشورها در حال انجام است و رشد صادرات مطلوب است، محاسبات انجام شده نمایانگر مازاد عرضه ۲۰ میلیون تنی است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر درباره برنامه های پیش رو جهت توسعه صادرات سیمان گفت: اکنون در حال مذاکره با شرکت های مختلف برای صادات هستیم اما با توجه به اینکه سیمان به عنوان محصولی سنگین محسوب می شود و کمتر جهت صادرات استفاده می شود بنابراین این محصول بیشتر مورد توجه بازار داخلی قرار گرفته است.

وی در پایان وضعیت بازار سرمایه در سال جاری را اینگونه ارزیابی کرد: در صورت کاهش نرخ سود بانکی طی ۳ ماه آینده و نیز تغییر نرخ ارز بانکی تا چند وقت آینده وضعیت بورس مثبت تر و بازار سرمایه بازار مناسبی جهت سرمایه گذاری می شود همچنین احتمال می رود که سال ۹۶ بازار مناسبی برای بورس باشد.

عناوین برگزیده