تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۳۱۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

اتحاد ایران و ایتالیا برای توسعه صنعت فولاد/ برجام به فولاد رسید

می متالز - نخستین طرح سرمایه گذاری خارجی در صنایع معدنی (حوزه فولاد) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.
اتحاد ایران و ایتالیا برای توسعه صنعت فولاد/ برجام به فولاد رسید

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح کارخانه تولید تجهیزات فولادی با سرمایه گذاری شرکت دانیلی ایتالیا با بیان اینکه کارخانه مذکور در زمینه طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی در حوزه فولاد و نیز سایر صنایع بزرگ و سنگین است، گفت: ایران در فضای اعتدال و تعامل توانست با تعقل و تدبیر هم سانتریفیوژها را بچرخاند و هم چرخ های صنعت کشور فعال تر از گذشته به گردش در آورد.

وی ادامه داد: پس از برجام، 5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن شروع شده و امیدواریم این همکاری ها با جهان گسترش یابد.

نعمت زاده با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و ایتالیا، تصریح کرد: امیدواریم این همکاری در زمینه ساخت کارخانه مذکور، مقدمه ای شود برای همکاری های بسیار گسترده تر جمهوری اسلامی ایران و کشور بزرگ صنعتی ایتالیا.

وی افزود: کشور ما درگذشته و اکنون دارای دانشمندان فراوانی بوده و هست، به طوری که در هوافضا و سایر صنایع مهم آمریکا، 140 دانشمند ایرانی فعالیت می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از 35 سال است تجهیزات فولادی از خارج وارد می کنیم، اظهار کرد: قابلیت کشور ما به گونه ای است که می تواند نیازهای خود را تامین کند و به کشورهای دیگر نیز تجهیزات و قطعات صادرات داشته باشد.

وی ادامه داد: دقت و هوش مهندسان ایرانی در سطحی است که می توانند کالاهایی برای صدور به نقاط مختلف جهان تولید کنند. نعمت زاده خاطرنشان کرد: در ایران برای تولید فولاد علاوه بر سنگ آهن و انرژی، بازار مصرف داخلی و منطقه ای داریم. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشارکت ایمیدرو و دانیلی برای توسعه صنایع فولاد و آلومینیوم، گفت: امیدواریم این همکاری ها به نتایج خوبی برسد. ‎

در حاشیه این مراسم نیز، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو درباره همکاری با شرکت های خارجی گفت: بخش زیادی از تجهیزات و ماشین آلات و لوازم یدکی فولاد در واحد تولیدی دانیلی در ایران تولید خواهد شد.

وی افزود: تجهیز کارخانه فولاد نیریز نیز از این کارخانه صورت گرفته و این امر باعث کاهش ٣٥ درصدی ساخت این کارخانه می شود که چنین فضای همکاری در فضای پس از برجام ایجاد شده است.

او تصریح کرد : مشابه همین همکاری با شرکت اس ام اس آلمان شکل خواهد کرد به طوری که در اصفهان طرف آلمانی و تام کار به تولید تجهیزات فولاد در سال آینده می پردازند. با افتتاح کارخانه دانیلی در. اشتهارد تجهیز کارخانه های فولادی با استفاده از قطعات داخلی صورت میگیرد.

‏بنا به این گزارش، در مراسم افتتاح طرح سرمایه گذاری خارجی ساخت قطعات فولادی (پارس فولاد جم سماء-دنیلی پرشیا) با سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورویی و ایجاد اشتغال 200 نفر، استاندار البرز، فرماندار اشتهارد، معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد شرکت دانیلی و نیز مدیران برخی شرکت های فولادی حضور داشتند.

شرکت دانیلی و ایمیدرو هم اکنون در منطقه آزاد چابهار برنامه احداث کارخانه فولاد دارند. این برنامه نیز پس از برجام. عملی شد و از نتایج سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به ایتالیا محسوب می شود.‏

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده