تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۳۲۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان:

ادامه نجات کارگران معدن آزاد شهر/ حبس حدود ۳۵ کارگر در معدن

می متالز - دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان با بیان اینکه گفته می‌شود حدود ۳۵ نفر در معدن ذغال سنگ یورت آزادشهر محبسوس شدند گفت: عملیات نجات کارگران معدن ادامه دارد.
ادامه نجات کارگران معدن آزاد شهر/ حبس حدود ۳۵ کارگر در معدن

غلامرضا سلطانی درباره آخرین وضعیت انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گفت: این انفجار حدود ساعت ۱۲ ظهر دیروز رخ داد بدین ترتیب که تعدادی از معدنکاران برای حمل  زغال‌سنگ از طریق واگن‌های حمل زغال‌سنگ داخل معدن رفتند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان ادامه داد: در زمان حمل، ظاهرا واگن حمل معدن به دلیل مشکل در باتری واگن خاموش می شود که کارگران معدن نسبت به تعویض باتری اقدام می کنند. اما گفته می شود در زمان روشن کردن واگن با وقوع جرقه متاسفانه یک انفجار رخ می دهد.

وی با بیان اینکه آمار متعددی از تعداد کارگران محبوس شده اعلام می شود ادامه داد: بر اساس آنچه که اعلام می شود در حال حاضر حدود ۳۵ نفر داخل معدن محبوس شدند و نیروهای امدادی در حال نجات آنها هستند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کشور افزود: گفته می شود تاکنون حدود ۵-۶ نفر از کارگران معدن نجات یافتند و امیدواریم سایر معدنچیان گرفتار در معدن نیز به سلامت نجات یابند.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با بیان اینکه عمق این معدن حدود ۱۵۰۰ متر است گفت: منطقه حادثه یکی از مناطق صعب العبور است که عملیات نجات را با مشکل مواجه کرده است.

در حالی که برخی رسانه‌ها از خروج جسد از معدن خبر می دهند مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با تکذیب این خبر گفته است: تاکنون هیچ جسدی از معدن  زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر خارج نشده است و ۵۰ نفر از مصدومان حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته وی، ۲۵ نفر از این تعداد کارگرانی بودند که در داخل تونل معدن قرار داشتند و ۲۵ نفر نیز کسانی بودند که برای امدادرسانی وارد تونل شده و دچار گازگرفتگی شدند.

عناوین برگزیده