تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۳۲۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل زغال سنگ شمال شرق:

رسانه ها از فضاسازی در مورد حادثه معدن آزادشهر پرهیز کنند

می متالز - مدیرعامل شرکت زغال سنگ شمال شرق از محبوس بودن 11تا 12 کارگر دیگر در معدن زمستان یورت آزادشهر خبر داد و از رسانه های گروهی و بالاخص فعالان شبکه های اجتماعی خواست که از فضاسازی درخصوص این حادثه و نشر اطلاعات نادرست پرهیز کنند.
رسانه ها از فضاسازی در مورد حادثه معدن آزادشهر پرهیز کنند

علی نصیری روز پنجشنبه، ضمن قدردانی از تلاش نیروهای امدادی و مدیریت بحران استان گلستان برای امدادرسانی به مصدومان و محبوسان حادثه روز گذشته معدن زغال سنگ آزادشهر، اظهار داشت: براساس آمارها 32 یا 33 نفر از همکاران در معدن محبوس شدند که جنازه 21 نفر آنان تاکنون خارج شده است.
وی با تسلیت جان باختن جمعی از همکاران معدن زغال سنگ زمستان یورت، اضافه کرد: تلاش برای خارج کردن همکاران باقی مانده در معدن همچنان ادامه دارد و امیدواریم آنان هنوز زنده باشند.
نصیری؛ آمار مصدومان این حادثه را افزون بر 60 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مصدوم توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل و بستری شدند و براساس آخرین آمار بیشتر آنان نیز ترخیص شده اند.
مدیرعامل شرکت زغال سنگ شمال شرق درخصوص علت این حادثه نیز گفت: علت اولیه حادثه متاسفانه به دلیل بی احتیاطی چند نفر از همکاران برای بردن باطری به داخل معدن برای موتور دیزل بوده که اصولا بردن باطری ممنوع است.
نصیری با بیان اینکه به یقین دلائل حادث شدن این اتفاق بسیار بزرگ توسط کارشناسان بررسی می شود، افزود: انفجار اولیه سبب تولید گاز متان شده و متاسفانه هجوم بیش از حد دیگر همکاران درمحل حادثه به تعداد تلفات و مصدومان افزوده است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها در گفت و گو با مصدومان حادثه آورده اند که نشر گاز متان در روزهای قبل از حادثه در معدن وجود داشته است، اضافه کرد: این مطلب کاملا کذب است و هر چند وقت یکبار عملیات آتشباری در معدن برای از بین بردن گاز متان و افزایش ایمنی کارگران انجام می شود.
نصیری تصریح کرد: در همین معدن و چند روز قبل از حادثه در فاصله 110 متری محل حادثه عملیات آتشباری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت زغال سنگ شمال شرق اضافه کرد که حادثه بزرگی رخ داده و مسائل آن کاملا فنی و تخصصی است و تاکید می شود که رسانه های گروهی بالاخص فعالان فضای مجازی از فضاسازی و نشر اطلاعات نادرست پرهیز نمایند.
 حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر حوالی ظهر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت رخ داد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی در 90 کیلومتری شرق گرگان است که گفته می شود افزون بر 500 کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده