تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۳۲۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صنعت و معدن استان گلستان:

تراکم گاز در تونل معدن زمستان یورت عملیات امدادرسانی را کند کرده است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در محل ریزش تونل هستند گفت: تراکم بالای گاز در تونل معدن زمستان یورت عملیات امدادرسانی را کند کرده است.
تراکم گاز در تونل معدن زمستان یورت عملیات امدادرسانی را کند کرده است

حسینقلی قوانلو لحظاتی پیش در محل وقوع حادثه در آزادشهر اظهار داشت: هم اکنون نیروهای امدادی در محل ریزش تونل هستند که در این محل یک کارگاه استخراج قرار دارد که کاگرانی در آن مشغول کار بودند.

وی افزود: نیروهای امدادی هم اکنون در حال تخلیه گاز هستند و تراکم گاز در این محل بسیار زیاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: نیروها همزمان با تخلیه گاز در تونل معدن سعی می‎کنند که این ریزش تونل را هم توسط واگن‌هایی تخلیه کنند.

قوانلو گفت: پس از برداشته شدن آوارها حدود 70 تا 80 متر تا انتهای تونل معدن فاصله وجود دارد و پس از آن نیروهای محبوس در آن نقطه را خارج خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود به جز 21 نفری که اجساد آنها از معدن خارج شده کارگران دیگری نیز در این مکان گرفتار باشند اما آمار دقیقی از افراد باقی مانده در دست نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: حجم ریزش آوار زیاد است و تراکم گاز بالاست و همزمان که نیروهای امدادی آوارها را وارد واگن می‎کنند دوباره گاز متساعد می‎شود که این موضوع سبب شده که کار به کندی پیش برود.

قوانلو افزود: با این سرعت امدادرسانی و وجود متراکم گاز احتمال دارد کار امدادرسانی تا غروب امروز نیز به طول انجامد اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به‌کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

تاکنون اجساد 21 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده