تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۳۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:

حضور متخصصان معدن 4 استان کشور در منطقه یورت/ احتمال انفجار مجدد

می متالز - مدیر کل بحران استان گلستان از خروج جسد یک معدنچی جان باخته دیگر از تونل معدن خبر داد و گفت: تاکنون پیکر 22 معدنچی جان باخته از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده و متخصصان معدن برای کمک به پیشرفت روند کار از استان‌های مازندران، خراسان شمالی، کرمان و طبس در این منطقه حضور دارند.
حضور متخصصان معدن 4 استان کشور در منطقه یورت/ احتمال انفجار مجدد

صادقعلی مقدم، مدیر کل بحران استان گلستان در مورد آخرین وضعیت کارگران معدن یورت در استان گلستان اظهار کرد: شب گذشته پیکر 21 کارگر محبوس شده در معدن یورت آزادشهر از معدن خارج شد و صبح امروز نیز پیکر یکی دیگر از جانباختگان کشف شد.

وی در مورد آمار محبوس شدگان در معدن افرود: با توجه به این که معدن یورت تحت نظر بخش خصوصی فعالیت می‌کرد براساس اطلاعات داده شده تعداد کارگران و کسانی که در آن لحظه در معدن مشغول به کار بودند حدود 35 نفر اعلام شده است، البته امکان افزایش یا کاهش این رقم نیز وجود دارد.

مقدم یادآور شد: شرایط آواربرداری به نحوی است که امکان ریزش سنگ وجود دارد برهمین اساس در حال نصب داربست در این محل هستیم تا بتوانیم به بخش‌های دیگر معدن دسترسی پیدا کنیم، هم اکنون نیروهای اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و آتش نشانی در محل حضور دارند و در حال فعالیت هستند.

مدیر کل بحران استان گلستان ادامه داد: خوشبختانه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات ایمنی و امدادی با کمبود مواجه نیستیم و متخصصان معدن برای کمک به پیشرفت روند کار از استان‌های مازندران، خراسان شمالی، کرمان و طبس در این منطقه حضور دارند.

مقدم اضافه کرد: به دلیل بالارفتن غلظت منوکسید کربن و انفجاری که رخ داده، شرایط کار سخت است و باید به نحوی عملیات را پیش ببریم که با انفجار مجدد روبه‌رو نشویم.

حدود ساعت 12 ظهر روز گذشته چهارشنبه بر اثر انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت آزادشهر، شماری از معدن کاران و پیمان کاران (حدود 35 نفر) در معدن محبوس شدند. پس از رخ دادن انفجار به دلیل ایجاد فضای احساسی و عاطفی تعدادی از همکارانش این افراد برای امدادرسانی و نجات در تونل ماندگان وارد شدند که بخشی از آن‌ها نیز دچار حاثه شده و 21 نفرشان فوت کردند.

عناوین برگزیده