تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۳۲۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار گلستان:

وزرای کار و صنعت دستورات ویژه برای برطرف شدن مشکل گارگران معدن آزادشهر صادر کردند

می متالز - استاندار گلستان گفت: دو وزیر کار و صنعت، دستورات ویژه برای برطرف شدن مشکل کارگران معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر صادر کردند.
وزرای کار و صنعت دستورات ویژه برای برطرف شدن مشکل گارگران معدن آزادشهر صادر کردند

حسن صادقلو صبح امروز در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر به همراه نمایندگان هیئت دولت در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: از شب گذشته 2 وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل حادثه معدن حضور داشتند و در جریان مراحل کمک‎رسانی قرار گرفتند و دستورات ویژه صادر کردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت از حالت خاص خارج شده و برخی از اجساد جان‎باختگان از داخل تونل معدن خارج شده و برخی هم دربیمارستان‌ها در حال درمان هستند.

استاندار گلستان تصریح کرد: در این دیدار کارگران از مشکلات بیمه‎ای، سختی کار و شرایط حقوقی خود با وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی صحبت کردند که وزیر برای بحث تفاوت بیمه‌ای دستوراتی صادر کرد.

وی تاکید کرد: در بخش معدن هم کارگران بحث امنیت را مطرح کردند که وزیر  صنعت، معدن و تجارت دستور ویژه‎ای برای این بخش صادر کرد.

استاندار گلستان همچنین افزود: همه مسئولان و دست‎اندرکارن به دنبال منافع کارگران و برطرف کردن مشکلات آنها هستند و تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن ذغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به‌کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده