تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۳۲۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
قره خانی با اشاره به حادثه معدن آزادشهر خبر داد:

انفجار بر اثر جرقه حین کار بوده نه اقدام خرابکارانه

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر بر اثر ایجاد جرقه حین انجام کار رخ داده است.
انفجار بر اثر جرقه حین کار بوده نه اقدام خرابکارانه

اسدالله قره خانی، با اشاره به حادثه معدن در منطقه خوش ییلاق استان گلستان گفت: این معدن در فاصله 10 کیلومتری جنوب شهرستان آزادشهر واقع شده و از قدمت بسیاری برخوردار است که در اختیار بخش خصوصی بوده و کارگران آن به صورت شیفتی مشغول کار بوده اند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تشریح این حادثه گفت: بر اثر تولید گاز متان در معدن به نظر می رسد بر اثر ایجاد جرقه ای که حین انجام کار صورت گرفته این انفجار صورت گرفته و هیچ اقدام خرابکارانه در کار نبوده است.

وی با بیان اینکه این انفجار باعث شده معدن ریزش کند و حدود ۴۰ نفر از کارگرانی که در داخل مشغول کار بوده اند محبوس شوند  افزود:  15 نفر نیز در منطقه بیرونی معدن مشغول فعالیت بودند که دچار جراحت سطحی شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

قره خانی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از کارگران در داخل معدن محبوس و گرفتار شده اند و تلاش ها برای خارج کردن آن ها ادامه داد خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که در این معدن به دلیل وجود انتشار گاز افرادی که برای نجات وارد شده اند دچار مشکل تنفسی شده اند و از آنجایی که سیستم اکسیژن دهی در محل حادثه آسیب دیده باید سیستم دیگری  تعبیه شود تا افراد بتوانند وارد تونل شوند.

وی افزود: همچنین تیم های کارشناسی و فنی با سگ های زنده یاب به محل اعزام شده اند تا بتوانند به افرادی که در داخل تونل هستند دسترسی پیدا کرده و آن ها را به سلامت از داخل معدن خارج کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه ۲ تن جان خود را از دست داده اند، گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال تلاش برای دسترسی به افراد داخل تونل هستند که امیدواریم تعداد جان باختگان بالاتر از این تعداد نباشد.

عناوین برگزیده