تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۳۲۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر تعاون خبر داد:

تعطیلی 6ماهه معدن زمستان یورت/تشکیل کمیته های بررسی حادثه

می متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که فعالیت های معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر به مدت 6ماه به منظور بررسی کارشناسانه علت حادثه انفجار و تجهیز و ایمن سازی آن تعطیل خواهد بود.
تعطیلی 6ماهه معدن زمستان یورت/تشکیل کمیته های بررسی حادثه

علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای تامین آزادشهر که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار گلستان در این شهرستان برگزار شد، افزود: علاوه بر این سه کمیته صبح شنیه آینده جهت بررسی دلایل این حادثه در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد و مسائل مربوط به حقوق و مزایای معوقه و بیمه کارگران پیگیری و در این زمینه تصمیم گیری می شود.
وی همچنین از تشکیل کمیته نوسازی جهت مرمت کارگاه های این معدن خبر داد و گفت: تصمیم های اتخاذ شده در این کمیته برای سایر معادن مشابه در کشور اجرا خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه چهارشنبه در پی حادثه انفجار معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر و به دستور رئیس جمهوری و همراه با وزیر صنعت، معدن و تجارت به گلستان سفر کرد.
در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل ویا در حال انتقال است.
طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که به مراکز درمانی منتقل شده اند و تحت درمان هستند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان دیروز بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در 25کیلومتری جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده