تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۳۲۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تشکل های معدنی و هنرمندان جان باختن معدن کاران گلستان را تسلیت گفتند

می متالز - تشکل ها و نهادهای مختلف بخش معدن و همچنین شماری از هنرمندان کشور در پیام های جداگانه ای ضمن تسلیت نسبت به جان باختن جمعی از معدن کاران استان گلستان با بازماندگان آنان ابراز همدردی کردند.
تشکل های معدنی و هنرمندان جان باختن معدن کاران گلستان را تسلیت گفتند

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در شرق استان گلستان دیروز (چهارشنبه) در اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد.
گفته می شود در پی این حادثه 35 نفر از معدن کاران در تونل معدن محبوس شده اند که تاکنون پیکرهای 22 نفر از جان باختگان منتقل شده یا درحال انتقال است.

 

 خانه معدن ایران

خانه معدن ایران در پیامی، جان باختن تعدادی از معدنچیان معدن زمستان یورت استان گلستان را تسلیت گفت.
در این پیام تسلیت با اشاره به سختی کار معدن آمده است: به رغم توجه اغلب معادن به ارتقای ایمنی خود، وقوع حوادث معدنی اگرچه قابل کنترل است اما در مواقعی گریزناپذیر بوده و چنین حوادثی در بیشتر کشورهای معدنی رخ می دهد.
این پیام می افزاید: خانه معدن ایران بر این باور است که حفظ ایمنی و محیط زیست دو بخش جدانشدنی از فعالیت های معدنی بوده و این تشکل همواره بر رعایت این دو موضوع از سوی معدن کاران تاکید داشته است.
محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران نیز در یادداشتی جداگانه ضایعه درگذشت جمعی از معدن کاران را تسلیت گفت.

 

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با انتشار اطلاعیه ای، بروز حادثه دلخراش در یکی از معادن خصوصی زغال سنگ آذرشهر در استان گلستان را به عموم هموطنان، جامعه زحمتکش کارگری و به ویژه خانواده داغدیدگان تسلیت گفت.
ایمیدرو در این اطلاعیه اعلام کرد که در کنار مسوولان و سازمان های محلی و ملی، برای هر گونه کمک و همراهی با هموطنان حادثه دیدگان و نیز گروه های امدادی آمادگی دارد و به همین منظور در ساعات اخیر گروهی از متخصصان ایمنی و امداد خود را عازم معدن آزادشهر کرده است.

 

خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران

دبیرکل خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران نیز در پیامی اعلام کرد: حادثه انفجار معدن در استان گلستان و کشته و محبوس شدن تعدادی از کارگران زحمتکش بسیار دردناک و باعث نگرانی شده است.

 

پیام تسلیت سندیکای لوله و پروفیل

سندیکای لوله و پروفیل نیز با انتشار پیامی این حادثه را تسلیت گفته و اظهار امیدواری کرده است با رعایت نکات ایمنی و خرید تجهیزات هشداردهنده، دیگر شاهد چنین مصائبی نباشیم

 

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز در پیام تسلیتی با خانواده های داغدار کارگران معدن آزادشهر همدردی کرد.

 

انجمن سنگ آهن ایران

انجمن سنگ آهن ایران در پیام تسلیت به خانواده های داغدار کارگران معدن آزادشهر، خاطر نشان کرد: خبر تاسف بار انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، همه مردم کشور به ویژه جامعه معدنی را در بهت و غمی بزرگ فروبرد.

 

واکنش اینستاگرامی هنرمندان نسبت به حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر

پرویز پرستویی، صابر ابر، اشکان خطیبی، هانیه توسلی، پریناز ایزدیار، بهنوش طباطبایی، مهناز افشار و بهرام رادان از جمله هنرمندان هستند که با انتشار پیام هایی ضمن تسلیت، با بازمانگان این حادثه ابراز همدردی کرده اند.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده