تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۳۲۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

‌‌آمار ضد‌و‌نقیض مسئولان از مفقودشدگان معدن‌/خانواده‎ها‌ اسامی ۲۴ معدن‎کار مفقود را ‌اعلام کردند

می متالز - شاهدان، خانواده‎ها و بستگان معدن‌کاران مفقود در حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر که از دیروز در اطراف معدن جمع شده‎اند، اسامی ۲۴ معدن‎کار مفقود و محبوس شده در معدن را به اعلام کردند.
‌‌آمار ضد‌و‌نقیض مسئولان از مفقودشدگان معدن‌/خانواده‎ها‌ اسامی ۲۴ معدن‎کار مفقود را ‌اعلام کردند

با اینکه بیش  از 30 ساعت از وقوع حادثه معدن یورت آزادشهر می‎گذرد و نیروهای امدادی در تلاش هستند که به معدنچیان مفقود شده دسترسی پیدا کنند، اما هنوز به صورت رسمی تعداد و اسامی مفقودشدگان فاجعه معدن زمستان یورت آزادشهر اعلام نشده است.

صادقعلی مقدم، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان پیش از این اعلام کرده بود که تعداد معدنچیان و کارگران مفقودی مشخص نیست و همه تعداد مفقودانی که اعلام می‌شود گمانه‌زنی‌های گرفته شده از مسئولان و کارگران است.

وی با بیان اینکه اجساد 21 نفر از کارگران معدن به خارج از معدن انتقال داده شده، افزود: یک جسد دیگر از معدنچیان نیز در داخل تونل باقی مانده و به علت شرایط خاصی که وجود دارد انتقال جسد این معدن‎کار میسر نیست.

اما مردم و خانواده‎های مفقودان اعلام می‎کنند که تعدادی بین 20 تا 25 نفر از کارگران دیگر در تونل باقی مانده است.

این درحالی است که مسئولان مدعی هستند که در زمان وقوع حادثه تنها 35 نفر در معدن حضور داشتند.

خانواده‎ها و بستگان معدن‎چیان حاضر در صحنه معدن یورت آزادشهر اسامی 24 نفر، آقایان مهدی سوسرایی، ایوب نصیری، مرادعلی کمالی، محمود گنجی، ابراهیم گنجی، رضا سادین، قاسم برآبادی، حسن سادین، عباس دامن‎زن، ابراهیم جاهدی، علی جاهدی، سید حبیب جاهدی، مجید طالبی، مجید علی‎خانی، غفور آرین، رضا گیلکی، هادی سوسرایی، قاسم‎علی صادقی، اصغر محمودی، محمد جاهدی، اکبر علی‎خانی، ابولقاسم میردار، نقی طاهردوست، حسین محبوبی را به عنوان مفقودشدگان باقی مانده در معدن به خبرنگار خبرگزاری تسنیم اعلام کردند.

این در حالی است که حسین زارعی، مدیر کل پزشکی قانونی استان گلستان اسامی 19 قربانیان شناسایی شده این حادثه را به شرح ذیل، بهرام بهرام هدایتی‌کرد- مهدی مشهدی-عباس طاهردوست-حسن سنچولی-محسن گنجی‌وطن-حسین خلیلی-صادق منصوری‌رضی-محمد مهران‌پور-علی جعفری‌فر-حمید میردار-حمزه گیلکی-نورالله سوسرایی-مجتبی سوسرایی-جعفر علیخانی-سید محمود حسینی-ناصر نوروزی-علی‌اکبر شهمرای-حسن قره‌داغلی  اعلام کرده است.

گفتنی است این آمار و اسامی براساس اظهارات شاهدین، خانوادگان و بستگانی که در محل معدن یورت آزادشهر حضور دارند، تهیه شده و هنوز هیچ مسئول و نهادی آن را تائید نکرده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده