تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۲۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نیازهای خانواده بازماندگان در کمترین زمان تامین می‌شود/دولت تا راه‌اندازی مجدد معدن، پرداخت دستمزد همه کارگران را به عهده می‌گیرد

می متالز - وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده طبیعی است بازماندگان حادثه شرایط ویژه‌ای داشته باشند که باید به صورت خاص نیازهای آنها تامین شود و با پیگیری‌های به عمل آمده مستمری‌های خانواده‌های بازمانده ظرف هفته پیش رو برقرار خواهد شد.
نیازهای خانواده بازماندگان در کمترین زمان تامین می‌شود/دولت تا راه‌اندازی مجدد معدن، پرداخت دستمزد همه کارگران را به عهده می‌گیرد

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت دوباره به تمامی مردم ایران و به ویژه بازماندگان این حادثه گفت: بر اساس دستور ویژه رییس جمهور 3 کمیته فنی، انسانی و نوسازی فعالیت خود را برای رسیدگی به حادثه آغاز کردند.

وی در توضیح فعالیت کمیته فنی گفت: این کمیته وظیفه علت یابی حادثه و انتشار آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر عهده دارد.

ربیعی با بیان اینکه کمیته مذکور از تمامی ابعاد به بررسی علل احتمالی حادثه روز گذشته خواهد پرداخت، افزود: البته تا این لحظه بررسی‌های اولیه بیان‌گر آن است که علت حادثه تعویض باتری بوده اما تصمیم ما بر این است که با بررسی دقیق علت اصلی را مشخص و آن را به اطلاع افکار عمومی برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح فعالیت های کمیته انسانی گفت: این کمیته قرار است مسائل حقوقی و بیمه‌ای و عقب ماندگی‌های احتمالی را پیگیری کند. در مورد جان باختگان حادثه نیز با پیگیری‌های به عمل آمده مستمری‌های خانواده‌های بازمانده ظرف هفته پیش رو برقرار خواهد شد.

وی در عین حال از فعالیت در راستای تامین کمک‌های اولیه مورد نیاز خانواده بازماندگان در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: با توجه به شرایط پیش آمده طبیعی است بازماندگان حادثه شرایط ویژه‌ای داشته باشند که باید به صورت خاص نیازهای آنها تامین شود.

ربیعی همچنین با یادآوری اینکه بعد از این حادثه فعالیت معدن زمستان یورت دست کم برای مدت 6 ماه متوقف خواهد شد، افزود: این اطمینان را می‌دهم که تا راه اندازی مجدد این معدن تمامی مطالبات مزدی270 کارگر آن بر زمین نماند.

وی با بیان اینکه این کارگران حتی یک روز هم بدون حقوق نخواهند ماند، افزود: چه از طریق کارفرما و چه از طریق بیمه بیکاری این مهم را به سرانجام می رسانیم چنانچه در همین رابطه قرار است برای ساعت 8 صبح شنبه پیش رو در دفتر وزیر صنعت جلسه ای برگزار شود.

ربیعی همچنین در خصوص فعالیت کمیته نوسازی معادن استان گلستان گفت: این کمیته با محوریت وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شده و البته وزارت تعان کار و رفاه اجتماعی نیز در رابطه با نوسازی تجهیزات و شرایط ایمنی معادن موجود در این استان با آن همکاری خواهد کرد.

منبع: ایلنا
عناوین برگزیده