تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۳۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان و مازندران مطرح کرد

حضور نیروی زمینی ارتش در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان معدن آزادشهر

می متالز - ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان و مازندران گفت: نیروهای زمینی ارتش و تیپ ۲۳۰ شهید متاجی از همان ساعات ابتدائی حادثه معدن آزادشهر در صحنه حاضر حادثه حاضر و در حال امدادرسانی هستند.
حضور نیروی زمینی ارتش در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان معدن آزادشهر

امیر مهدی معمارباشی، ظهر امروز در بازدید از محل حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همکاران ما در مجموعه ارتش و نیروی زمینی و تیپ 230 شهید متاجی از لحظات اولیه حادثه با امکانات لازم در محل حادثه حاضر شدند و در کنار دیگر امکانات و تجهیزات نیروهای امدادی و انتظامی به انتقال مصدومان کمک کردند.

وی افزود: یکی از وظایف عمده ارتش مردم‌یاری در کلیه حوادث غیرمترقبه مانند آتش‌سوزی، سیل، یخ‌بندان و در این مرحله کمک به حادثه معدن است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های گلستان و مازندران تصریح کرد: هر حادثه غیرمترقبه‌ای که در استان گلستان و دیگر استان‌ها رخ دهد یگان‌های ارتش با آمادگی کامل و تجهیزات لازم برای کمک حضور دارد و نخستین افرادی هستند که به محل اعزام خواهند شد.

امیر معمارباشی اظهار کرد: ما به حادثه خاصی کار نداریم و هدف اصلی ما کمک به مردم است در عین حال که این حادثه در استان گلستان منحصربه‌فرد است، البته شاید حوادث دیگری در آینده رخ دهد که خود را منحصربفرد کند.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده