تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۶۲۴
کد خبر: ۳۳۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون عمرانی استاندار گلستان:

فاجعه انفجار در طول 1400 متری معدن رخ داد/ پیکر یک معدن‌کار هنوز از تونل خارج نشده است

می متالز - معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: فاجعه انفجار در معدن یورت آزادشهر به طول یک‌هزار و 400 متری رخ داد که منجر به ریزش و تخریب دیواره‌ها و سقف معدن شد.
فاجعه انفجار در طول 1400 متری معدن رخ داد/ پیکر یک معدن‌کار هنوز از تونل خارج نشده است

رضا مروتی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فاجعه انفجار در معدن یورت آزادشهر به طول یکهزار و 400 متری رخ داد که باعث ریزش و تخریب دیواره‌ها، سقف، داربست‌ها و تمام تاسیسات نگهدارنده سقف در معدن شد.

وی با بیان اینکه طول معدن یورت آزادشهر حدود یک‌هزار و 700 الی یک‌هزار و 800 متر دالان اصلی است، تصریح کرد: این تونل دارای دو راه انحرافی است که متاسفانه به کارگاه‌های استخراجی ارتباط پیدا می‌کند و فاجعه انفجار در طول یک‌هزار و 400 متری این تونل رخ داد.

 

پیکر یک معدن‌کار هنوز از تونل خارج نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه عملیات امداد و نجات از ساعات اولیه حادثه آغاز شد، ابراز کرد: تا این لحظه توانستیم با همکاری تیم‌های امداد و نجات و گروهی از معدن‌کاران باتجربه و فنی در این عرصه وارد شوند.

مروتی با بیان اینکه هنوز پیکر یک معدن‌کار از تونل خارج نشده است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه حدود 21 پیکر مطهر معدن‌کار را از تونل خارج کردیم و یک پیکر دیگر نیز شناسایی شده است که هنوز از داخل تونل خارج نشده ولی به زودی از معدن خارج می‌شود.

وی یادآور شد: این حادثه به علت انفجار ناشی از گازهای متساعد شده در درون معدن بود و همچنین وجود گاز دی اکسید کربن با غلظت بالا منجر به فوت معدن‌کاران شهرستان آزادشهر شد.

 

در حال اکسیژن‌رسانی به معدن برای کاهش غلظت گاز متان و مونوکسید کربن هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تا این لحظه معدن‌کارهای متعددی از شهرستان‌های البرز شرقی، کرمان، مازندران، شاهرود و سمنان به این محل اعزام شده‌اند.

مروتی خاطرنشان کرد: اکنون در حال اکسیژن‌رسانی به معدن هستیم تا بتوانیم غلظت گاز متان و گاز مونوکسید کربن را کاهش دهیم تا ادامه فرایند کار به سهولت انجام پذیرد.

منبع: فارس
عناوین برگزیده