تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۳۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وزیر تعاون علت انفجار معدن آزادشهر را تعویض باطری داخل تونل اعلام کرد

می متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت بروز انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان را تعویض باطری کشنده واگن ها در داخل تونل اعلام کرد.
وزیر تعاون علت انفجار معدن آزادشهر را تعویض باطری داخل تونل اعلام کرد

علی ربیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: باطری کشنده واگن ها در عمق 700 متری تونل معدن دچار مشکل شده و تخلیه می شود که متاسفانه به جای اینکه آن را به خارج از تونل انتقال و عملیات تعویض انجام گیرد، باطری به داخل تونل انتقال یافته و جرقه ناشی از آن باعث انفجار شده است.
وی گفت: با این وجود کمیته علت یابی حادثه انفجار در تونل معدن زمستان یورت با حضور کارشناسان به دقت این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد.
ربیعی که شامگاه چهارشنبه درپی حادثه انفجار این معدن و به دستور رئیس جمهوری وارد استان گلستان شده است، افزود: شب گذشته در معدن زمستان یورت حضور یافت و صبح امروز نیز از مجروحان این حادثه در مراکز درمانی در شرق استان عیادت کرد.
وی همچنین از فعالیت کمیته انسانی به منظور رسیدگی به وضعیت خانواده حادثه دیدگان و مجروحان معدن زمستان یورت خبر داد.
گفته می شود در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر ، 35 تن از ظهر چهارشنبه محبوس شده اند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل و یا در حال انتقال است.
علاوه بر این تاکنون طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار گرفته اند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان دیروز چهارشنبه بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد. اکنون هم عملیات هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در 25کیلومتری جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد وکارشناسان امور معدنی ذخیره استخراج سنگ خام کُک شُو این معدن را برای 60 سال آتی برآورده کرده اند.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده