تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۳
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۳۳۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون اول رئیس جمهوری:

گروهی برای بررسی علل حادثه معدن آزادشهر و رسیدگی به آسیب دیدگان تشکیل شود

می متالز - معاون اول رئیس جمهوری به منظور بررسی آخرین وضعیت حادثه معدن آزادشهر و ارزیابی علل وقوع آن عصر روز (پنجشنبه) با وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی مسئولان ذیربط تشکیل جلسه داد و خواستار تشکیل گروهی برای بررسی علل وقوع حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان شد.
گروهی برای بررسی علل حادثه معدن آزادشهر و رسیدگی به آسیب دیدگان تشکیل شود

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مجروحان و مصدومان این حادثه، بر لزوم بررسی فنی و کشف دقیق علل وقوع این سانحه دلخراش تاکید کرد.
وی با ابراز تاسف شدید از جان باختن جمعی از کارگران زحمتکش معدن آزادشهر اظهار کرد: لازم است به فوریت کمیته ای متشکل از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور ابعاد و زوایای مختلف این حادثه را به دقت مورد بررسی قرار دهند و حتماً در این بررسی از تعدادی از متخصصان فنی و دانشگاهی نیز استفاده شود.
جهانگیری همچنین با تاکید بر اهمیت رسیدگی به مسائل انسانی کارگران و مداوای مصدومان این حادثه، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست مداوا، درمان، پرداخت حقوق و دستمزد و رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده های جانباختگان و مصدومان این حادثه را به طور ویژه در دستورکار قرار دهد.
معاون اول رئیس جمهوری کار در معادن زیرزمین را یکی از سخت ترین مشاغل دانست و افزود: حادثه معدن آزادشهر باید درس بزرگی برای همه مسئولین کشور باشد تا مسائل ایمنی در بالاترین حد ممکن در مشاغل مختلف مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.
جهانگیری از وزارت کشور نیز خواست با بسیج همه امکانات نسبت به خاکبرداری و ورود به بخش های مختلف این معدن اقدام کند تا مفقودین دیگر که ممکن است هنوز زنده باشند، هرچه سریعتر نجات پیدا کنند.
وی از همه دستگاه های ذیربط خواست با تمام امکانات در کوتاه ترین زمان ممکن این حادثه را ساماندهی و همه تلاش خود را در این راه بکار گیرند.
در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گزارشی از آخرین یافته ها در خصوص علل وقوع این حادثه ارائه کرد و به تشریح آخرین اطلاعات به دست آمده درباره حادثه معدن آزادشهر پرداخت.
همچنین در این جلسه آخرین وضعیت معدن آزادشهر و آخرین اطلاعات به دست آمده از میزان تلفات و علل وقوع حادثه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست مقرر شد گروهی متشکل از وزارتخانه های کشور، صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از متخصصان فنی، ابعاد و زوایای مختلف این حادثه را بررسی و ضمن برنامه ریزی سریع و فوری برای ساماندهی این حادثه، درمان و رسیدگی به وضعیت مصدومان و خانواده های جانباختگان را با جدیت دنبال کنند.
در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل ویا در حال انتقال است.
طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که به مراکز درمانی منتقل شده اند و تحت درمان هستند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان دیروز بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.
معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در 25کیلومتری جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده