تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۴۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۳۳۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با انتقاد از عملیات نجات کارگران معدن یورت؛

بادامچی: عملیات نجات معدنچیان یورت ناشیانه است

می متالز - رییس فراکسیون کار با انتقاد از عملیات نجات کارگران معدن یورت تاکید کرد که بی‌اعتنایی به پروتکل‌های ایمنی عامل اصلی این فاجعه بوده و نباید در برابر این همه تدبیری ساکت بود.
بادامچی: عملیات نجات معدنچیان یورت ناشیانه است

متن یادداشت محمدرضا بادامچی درباره فاجعه انفجار معدن یورت به شرح زیر است.

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت جانسوز کارگران معدن یورت، دل‌های بسیاری را به‌درد آورده است. بی‌اعتنایی به پروتکل‌های ایمنی، عامل اصلی فاجعه است. ‌نباید در برابر این همه بی‌تدبیری ساکت بود.

پرسش اصلی این است که چرا استانداردهای ابتدایی در معدن رعایت نشده است؟ چرا مسئولان معدن، سنسورهای نشت گاز را نصب نکرده‌اند؟

وضعیت معیشتی کارگران معدن یورت، جای تامل بسیار دارد. برخی از آنها که اینک زیر آوار بی‌تدبیری کارفرمای خود جان باخته‌اند، در دریافت حقوق خود مشکل داشتند.

فراتر از فاجعه، عملیات ناشیانه نجات معدنچیان گرفتار است. این برنامه آنقدر بد مدیریت شده که درگذشت ۲۱ کارگر دیگر را رقم زده است. فاجعه یورت، عملیات نجات معدنچیان شیلی را تداعی می‌کند که مسئولان نجات، کارگران شیلیایی را طوری از عمق 800 متری زمین نجات دادند که کمترین جراحتی به آنها وارد نشد.

ضمن تسلیت به بازماندگان معدن یورت و خانواده‌های آنان، به عنوان نماینده مردم در مجلس و رییس فراکسیون‌ کار، حقوق کارگران مظلوم ترکمن را پیگیری خواهم کرد.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده