تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۳۳۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار گلستان:

80 درصد معدن یورت آزادشهر خاک‌برداری شد/ پیکر بیست و دومین معدن‌کار هنوز از تونل خارج نشده است

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: حدود 70 تا 80 درصد خاکبرداری در معدن زغال‌سنگ یورت زمستانه شهرستان آزادشهر انجام شده است.
80 درصد معدن یورت آزادشهر خاک‌برداری شد/ پیکر بیست و دومین معدن‌کار هنوز از تونل خارج نشده است

رضا مروتی صبح امروز اظهار کرد: تا این لحظه حدود 70 تا 80 درصد خاک‌برداری در معدن یورت آزادشهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: عملیات امدادرسانی از ساعات اولیه وقوع این حادثه دل‌خراش آغاز شد و امدادگران برای برداشت آوار همچنان تلاش می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما در سه نقطه بعد از نقطه انفجار که در عمق یک‌‌هزار و 400 متری معدن رخ داد ریزش شدید آوار داریم.

مروتی خاطرنشان کرد: برای اینکه آواربرداری به سهولت انجام شود امکاناتی فراهم شد تا دیواره و سقف تونل پایدارسازی شود و نیروهای امدادگر به راحتی بتوانند به سمت جلو پیش بروند تا معدن‌کاران محبوس‌شده در معدن را از تونل خارج کنند.

وی یادآور شد: تاکنون 21 پیکر معدن‌کار از تونل خارج شده است و پیکر بیست و دومین معدن‌کار شناسایی شد اما تا زمانی که آوار به طور کامل برداشته نشود نمی‌توان با قاطعیت گفت که امکان خارج کردن این پیکر وجود دارد یا خیر.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تا به حال توانستیم یک هزار و 800 متر از محور افقی تونل را طی کنیم و حدود 120 متر دیگر باقی مانده تا به اتاقک 2-6 برسیم.

منبع: فارس
عناوین برگزیده