تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۳۴۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبرداد:

ورود آخرین تجهیزات امداد معدنی کشور به محل حادثه

می متالز - مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: بهترین خبرگان کشور در حوزه معدن و آخرین تجهیزات کشور در زمینه امداد معدنی به معدن زغال سنگ آزادشهر آمده است.
ورود آخرین تجهیزات امداد معدنی کشور به محل حادثه

صادقعلی مقدم تصریح کرد: در فاز اول عملیات، پیکر 21 معدنکار از تونل خارج شد و البته یک پیکر دیگر شناسایی شده اما به دلیل عدم ایمنی هنوز از معدن خارج نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه انفجار در انتهای تونل صورت گرفته با ایمن سازی، در حال پیشروی هستیم.

مقدم یادآور شد: وجود زغال، گاز مونوکسیدکربن و گاز متان در عمق 1400 متری می تواند مسئله ساز شود و انفجاری دیگر رخ دهد و به همین دلیل باید با احتیاط باید اقدامات صورت پذیرد.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خاطر نشان کرد: تا این لحظه گروه های امدادی از سراسر استان و سایر استان ها به گلستان آمده اند و هر گونه تجهیزاتی که مورد نیاز بوده به معدن اعزام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این عمق هر لحظه وضعیت نازه ای رخ می دهد، گفت: با توجه به تغییرات شرایط در معدن هر لحظه به امکانات خاصی نیاز می شود که خوشبختانه با سرعت بالا در اختیار استان قرار می گیرد.

مقدم در خصوص تعداد جان باختگان، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز دسترسی به باقی محبوسین صورت نگرفته، نمی توان گفت محبوسین زنده اند و یا جان باخته اند.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده