تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۳۵۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی طرح تیتاتیوم از دیروز

می متالز - مجری طرح تیتانیوم خبر داد: عملیات اجرایی این طرح از دیروز 19 اردیبهشت ماه آغاز می شود. بهروز رادفر تصریح کرد: با تسطیح زمین و فنس کشی محل احداث کارگاه ها پروژه های کنسانتره و سرباره ، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.
آغاز عملیات اجرایی طرح تیتاتیوم از دیروز

وی با تاکید بر اینکه حمایت مستمر ایمیدرو سبب فعال شدن این طرح و رسیدن به مرحله آغاز عملیات اجرایی شده است گفت: هدف از اجرای این طرح احداث کارخانه های "تولید کنسانتره تیتانیوم به ظرفیت تولید 130هزار تن" و "تولید سرباره تیتانیوم به ظرفیت تولید 70هزارتن" است.

مراسم کلنگ زنی این پروژه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور انجام شده بود. فعال شدن این طرح پس از دهه ها معطلی، از جمله برنامه های ایمیدرو در دولت یازدهم بود که در نهایت عملی شد. ایران از معدود کشورهایی است که معدن تیتانیوم در اختیار دارد که به تازگی توانایی تولید کنسانتره و سرباره، پیگمنت و حتی تولید فلز تیتانیوم را کسب کرده است.

ذخیره معدن تیتانیوم کهنوج در جنوب استان کرمان،٤٠٠ میلیون تن ذخیره معدنی قطعی دارد و با ادامه فعالیت های اکتشافی پیش بینی می شود، ذخایر بیشتری کشف شود. طبق برآوردها در این منطقه تا ٣٥ الی ٤٠ سال آینده ذخیره تیتانیوم وجود دارد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده