تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۴۳
بازدید: ۷۹۵
کد خبر: ۳۵۹۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
لارگانی:

سنگ قبر مرغوب شاهین شهر را رها کردند و از چین خریدند

می متالز - ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که شعار سال را با مباحث اقتصادی نامگذاری می کنند و طی سالهای ۹۳ تا ۹۵ روی بحث اقتصاد مقاومتی تاکیدات و اشاراتی داشته اند که در سال های ۹۳ و ۹۴ هم به ترتیب نام های «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» و «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» را برگزیدند.
سنگ قبر مرغوب شاهین شهر را رها کردند و از چین خریدند

وی ادامه داد: در سال ۹۵ منحصرا ایشان فرمودند «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» دلیلش هم این بود که طی سال های گذشته مسئولان فقط شعار داده بودند و همایش هایی را برگزار کرده و بروشورها و بنرهایی را چاپ کرده بودند، عملا با شعار و همایش اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به همایشی که چندی قبل برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اجرا شد، گفت: رهبر معظم انقلاب از مسئولان برگزاری این همایش پرسیدند: خروجی این برنامه چیست؟ سال ۹۵ را به عنوان اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامیدند  به این امید و منظور که دیگر شعار کافیست و باید عمل کرد.

موسوی لارگانی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما تاکنون اقدام جدی ای نه از طرف دولت و نه از سوی مجلس در ارتباط با شعار سال ندیده ایم. نمی گوییم کاری انجام نشده است ولی خواسته رهبری و سیاست های ابلاغی ایشان واقعا محقق و عملیاتی نشد.

وی عنوان داشت: یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند همین دو مقوله ایست که رهبری در این سال به آنها اشاره کرده اند، یعنی اگر تولید ما افزایش بیابد قطعا کار و تلاش در کشور آمارش بالا می رود و اگر اشتغال باشد، تولید هم افزایش می یابد.

 

در سال گذشته برخی وظایف قانونی دولت چاشنی اقتصاد مقاومتی اضافه می شد

موسوی لارگانی اضافه کرد: البته این نکته را عرض کنم که بعضی از پروژه هایی که اینها جزو وظایف قانونی دولت است در سال گذشته می آمدند یک اقتصاد مقاومتی را هم چاشنی آن می کردند، مثلا می گفتند در راستای اقتصاد مقاومتی این خیابان آسفالت شد.

 

دولت هم اکنون یکی از پرمصرف ترین ارگان در کشور است

وی در عین حال یادآور شد: در حالیکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی  محقق شود بایستی جلوی واردات کالا گرفته شود و دولت باید بر خود حرام کند چیزی که در کشور تولید می شود از مشابه خارجی آن استفاده کند»، دولت هم اکنون یکی از پرمصرف ترین ارگان در کشور است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: دولت از همه سازمان ها و ارگان ها بیشتر مصرف دارد و اگر به مصرف کالای داخل رو بیاورند قطعا ما این مشکلاتی را که هم اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنیم را نخواهیم داشت.

 

تکیه برفرامین رهبری درباره اقتصاد مقاومتی موجب رونق اقتصادی می شود

موسوی لارگانی یادآور شد: در ارتباط با بیانات رهبری درباره اینکه اگر می خواهید کشور اقتصادش مقاوم باشد و اقتصاد در آن پر رونق باشد و کشور از فشارها و تحریم ها مصون باشد باید به خرید تولید ملی رو بیاوریم، واقعا تکیه براین فرامین، باعث رونق اقتصادی می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه مردم خیلی نگران بیکاری فرزندانشان هستند، افزود: متاسفانه دیده می شود مردم اگر یک کالای جزئی را هم خریداری می کنند سراغ کالاهای خارجی می روند خب این کاری که می کنند با خواسته ای که دارند منافات دارد، اگر واقعا دلشان به حال جوانان و اشتغال می سوزد باید به خرید کالاهای داخلی روبیاورند.

 

واردات سنگ قبر از چین در سال گذشته 

موسوی لارگانی درباره اظهارات زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر اینکه در سال گذشته مقدار زیادی زین اسب و مداد تراش و کالاهایی از این دست از چین وارد کشور شده است، گفت: در زمینه های مختلف واردات بوده است و حتی سنگ قبر هم از چین وارد می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بهترین جنس سنگ در کشور ما فراوری و تولید می شود که در استان اصفهان و در شهرستان محمودآباد شاهین‌ شهر سنگ هایی تولید می شود که به حدی مرغوبند که می توان آنها را صادر کرد اما با واردات چنین محصولاتی به تولید داخل ضربه می زنیم.

عناوین برگزیده