تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۳۸۷
کد خبر: ۳۶۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
نعمت‌زاده:‏

احیا واحدهای تولیدی راکد با تدبیر دولت یازدهم محقق شد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته زنجیره تولید فولاد کشور به ۱.۵ برابر شد، تدبیر دولت تدبیر و امید را سبب فعال سازی مجدد و احیا واحدهای تولیدی راکد کشور دانست.
احیا واحدهای تولیدی راکد با تدبیر دولت یازدهم محقق شد

مهندس محمدرضا نعمت زاده که برای بازدید از مجتمع فولاد غرب آسیا به قم سفر کرده بود، در سخنان کوتاهی در جشن دستیابی این مجتمع تولیدی به تولید ۳۰ هزارتنی، اظهار کرد:  ظرفیت واقعی این واحد تولیدی ۵۰۰ هزارتن است که باید با تلاش و برنامه ریزی به این میزان از ظرفیت برسد تا نیاز کشور در این حوزه تامین شود.

وی یکی از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت را ارایه راهکار برای حل مسایل حوزه تولید عنوان کرد و افزود: برای حل مشکل مجتمع فولاد غرب آسیا نیز نشست های مختلفی به خصوص با بانک سپه در تهران برگزار کردیم که خوشبخانه با تدبیر ، تعامل بین دست اندرکاران و  توکل به خدا این موضوع حل شد که این یک نمونه از صدها واحدی بود که توانستیم به چرخه تولید کشور بازگردانیم.

مهندس نعمت زاده با اعلام این موضوع که سال گذشته و تا پایان فروردین ماه امسال حدود ۲۵ هزار واحد تولیدی موفق شدند منابع بانکی دریافت کنند، گفت: حدود ۷۵ درصد این منابع مالی در حوزه صنعت و ۱۵ درصد آن برای واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی ارایه شد که نزدیک به ده هزار اشتغال جدید و فرصت شغلی برای جویندگان کار در این واحدها به وجود آمد.

وی با اشاره به راکد ماندن هفت طرح فولادی کشور در دولت گذشته، اظهار کرد: منابع این واحدهای فولادی باید از منابع دولتی تامین می شد و دولت گذشته نتوانست این کار را انجام دهدولی دولت یازدهم با تشریک مساعی و واگذاری ۷۵ درصد سهام به بخش خصوصی چند واحد را به چرخه تولید بازگرداند و چند واحد دیگر را بزودی نیز فعال خواهد کرد.

مهندس نعمت زاده با اعلام این موضوع که در چهار سال گذشته زنجیره تولید فولاد کشور به ۱.۵ برابر رسید، افزود: هم اکنون ظرفیت فولاد به بالای ۳۰ میلیون تن رسیده است که امیدواریم قبل از پایان چشم انداز ظرفیت تولید فولاد کشور به حدود ۵۵ میلیون تن که برنامه ریزی شده است، نیز برسد. از سوی دیگر آغاز صادرات یکی از کارهای بسیارخوبی بود که در حوزه فولاد شکل گرفت. در ابتدای روی کار آمدن دولت حدود ۱.۱ میلیون تن صادرات انواع فولاد انجام گرفت، اما سال گذشته این رقم  به ۴.۸ میلیون تن رسید و چهار برابر شد.

وی تدبیر دولت تدبیر و امید را سبب فعال سازی مجدد و احیا واحدهای تولیدی راکد کشور دانست و گفت: برای احیا هر واحد، فرمول خاص آن واحد را ارایه دادیم و طرح های جدیدی نیز در زمینه تولید ورق های پیشرفته برای صنایع مختلف در دست اقدام داریم. همچنین برای توسعه تولید و صادرات لوازم خانگی برنامه گسترده ای خواهیم داشت.

عناوین برگزیده