تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۳۶۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تحلیلگران پیش‌بینی کردند

سقوط قیمت سنگ‌آهن به ۴۴ دلار

می متالز - تحلیلگران "بی ام آی ریسرچ" در گزارش جدیدی پیش بینی کردند متوسط قیمتهای سنگ آهن حداقل تا پنج سال آینده هر سال پایین‌تر خواهد آمد و تا سال ۲۰۲۱ به ۴۴ دلار می‌رسد.
سقوط قیمت سنگ‌آهن به ۴۴ دلار

تحلیلگران "بی ام آی ریسرچ" دورنمای سنگ آهن را مورد بازبینی قرار دادند و اکنون انتظار دارند متوسط قیمت هر تن سنگ آهن امسال به ۶۵ دلار، در سال ۲۰۱۸ به ۵۰ دلار و تا سال ۲۰۲۱ به ۴۴ دلار کاهش پیدا کند.

طبق گزارش این تحلیلگران، اگرچه کاهش قیمتهای سنگ آهن زودتر از زمان مورد پیش بینی کاهش اتفاق افتاده اما مطابق با دیدگاه این شرکت است که قیمتها با وجود عوامل بنیادین ضعیف رشد کرده اند و در سال ۲۰۱۷ با تصحیح روبرو می‌شوند.

این تحلیلگران در ادامه خاطرنشان کردند اگرچه ذخایر سنگ آهن در حال حاضر در رکورد بالایی قرار دارد (۱۳۲.۴۵ میلیون تن در مارس سال ۲۰۱۷) اما انتظار می‌رود مصرف قوی فولاد تا پایان سال به کاهش ذخایر و جلوگیری از سقوط قیمتها به رکورد پایین سال ۲۰۱۶ کمک کند.

بر پایه گزارش بخش تحقیقاتی گروه فیتچ، تولیدکنندگان بزرگ از هزینه‌های پایین سود برده و به افزایش تولید ادامه می‌دهند که قیمتها را پایین نگه خواهد داشت.

بر اساس گزارش ماینینگ، سنگ آهن پس از اینکه اواسط فوریه به رکورد بالایی صعود کرد، ماه جاری تحت تاثیر کاهش قیمتهای فولاد و هشدارها نسبت به مازاد عرضه سنگ آهن به بازار، روند نزولی پیدا کرد.

طبق گزارش متال بولتن، سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد برای تحویل در بندر کینگدائو سال گذشته بیش از ۸۰ درصد صعود کرد و رشد قیمت این ماده خام فولادسازی در سال ۲۰۱۷ ادامه یافت و در فوریه به رکورد ۹۴.۸۶ دلار رسید. اما پس از آن روند نزولی سنگ آهن آغاز شد و پس از ۱۲ درصد کاهش در مارس، به کاهش در آوریل ادامه داد. با این همه بهای معاملات این کالا روز جمعه ۱ دلار افزایش یافت و به ۶۱.۳۸ دلار در هر تن رسید.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده