تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۳۶۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
غلامی خبر داد:

برنامه افزایش سرمایه چادرملو در دستور کار است

می متالز - رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از برگزاری مجمع این شرکت در تیر ماه خبر داد.
برنامه افزایش سرمایه چادرملو در دستور کار است

امیر غلامی  درباره نمایشگاه امسال بورس، بانک و بیمه، اظهار کرد: نمایشگاه خوبی را نسبت به دوره‌های قبل شاهد بودیم اما این نمایشگاه می‌تواند بهتر از این برگزار شود و شرکت‌ها بطور کامل و منظم در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: زمانی که سازمان بورس نسبت به برگزاری نمایشگاه اهمیت قائل می‌شود، می‌توان کیفیت را در آن شاهد بود. شرکت‌هایی که چندین دوره در نمایشگاه حضور نداشتند، این دوره در آن حضور یافتند. همچنین بانک‌ها نیز در این دوره حضور پررنگی داشتند. از سوی دیگر از نظر دوره‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی درباره اقدامات سازمان بورس و شرکت‌های بورسی، فعالیت‌های تبلیغاتی و ... نیزخوب بوده است. البته در اقداماتی که قرار است انجام شود نیز شاهد شفاف‌سازی بودیم.

به گفته وی، ادامه چنین حرکت‌ها منجر به استقبال مردم و شرکت‌ها از نمایشگاه خواهد شد.

غلامی درباره زمان برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: با توجه به اینکه نمی‌دانیم برگزار‌کنندگان با چه مشکلاتی مواجه هستند، نمی‌توانیم نظری بدهیم. به عنوان مثال سال گذشته در ارتباط با زمان برگزاری با سازمان نمایشگاه‌ها دچار مشکل شدند اما امسال نیز دوباره در همان تاریخ برگزار شد.

وی اظهار کرد: بطورکلی تاریخ برگزاری نمایشگاه، تاریخ خوبی نیست، زیرا پس از تعطیلات عید نمایشگاه برپا شد.

رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره ارائه اصلاحیه به کدال، تصریح کرد: این اصلاحیه مربوط به بهمن‌ ماه ۹۵ بود. مشکلی که گزارشهای فعالیت‌های دوره‌ای ارائه شده به کدال دارند آن است که گزارش فعالیت تولید و فروش در یک زمان‌بندی ارائه می‌شود. این گزارش‌ها باید زمانی ارائه شوند که شرکت‌ها فاکتور نهایی را داشته باشند تا بتوانند گزارش فروش را منتشر کنند.
وی ادامه داد: زمانی برای ارائه گزارش فعالیت دوره‌ای مشخص می‌شود و باید طی ۱ تا ۲ روز بعد از آن ارائه شود. این زمانبندی باعث می‌شود که شرکت‌ها نتوانند اطلاعات خود را کامل کرده و ارائه دهند. اینکه پس از هر ماه و در یک مهلت ۲ روزه گزارش تولید و فروش را می‌خواهند باعث می‌شود اطلاعات کاملی ارائه نشود. می‌توانند این زمان را از ۲روز به ۱۰روز تغییر دهند.

غلامی اظهار کرد: موضوعی که برای ما پیش‌آمد آن بود که مقداری از محصول به عنوان محصول انتقالی به گندله‌سازی بود که کنسانتره آهن به گندله تبدیل می‌شود. در نتیجه ما تا پیش از آن این مواد را در قسمت فروش قرار می‌دادیم اما مشاهده کردیم این کار درست نیست در نتیجه آن را اصلاح کرده و کنسانتره را از گندله جدا کردیم. در واقع در این رابطه شفاف‌سازی لازم را انجام داده‌ایم که به نفع سازمان بورس است.

رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه بیان کرد: علاقه ما این است در چنین نمایشگاه‌هایی با سهام‌داران ارتباط داشته باشیم اما به طور کلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری متفاوتی بودند که به غرفه ما آمدند و با آنها مذاکذه داشتیم. همچنین دکتر محمدی رییس سازمان بورس و کارشناسان نیز به غرفه چادرملو آمدند. خیلی خوشحال هستیم که بیشتر سهام‌داران در نمایشگاه حضور داشته و از غرفه بازدید کردند.

غلامی تاکید کرد: علاقه‌مندیم که سازمان بورس شفاف‌سازی‌های بهتری انجام دهد.

وی افزود: برنامه افزایش سرمایه در دستورکار است که در حال اجرایی کردن آن هستیم و سعی ما بر این است مانند سال‌های گذشته اطلاع‌رسانی درباره افزایش سرمایه انجام شود. همچنین در حوزه‌ EPS نیز آخرین تعدیل به میزان۲۳۱ریال صورت گرفت. مجمع شرکت نیز در تیر ماه برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده