تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۳۶۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
شعبانی خبر داد:

بهره‌برداری از ۲ طرح توسعه‌ای فولاد مبارکه در آینده نزدیک

می متالز - رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه گفت: رونمایی از کتاب «تاریخ بازار سرمایه ایران»‌، اقدامی ارزشمند در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بود.
بهره‌برداری از ۲ طرح توسعه‌ای فولاد مبارکه در آینده نزدیک

مرتضی شعبانی با اشاره به نمایشگاه امسال بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: تفاوتی که این دوره از نمایشگاه به ویژه در افتتاحیه آن با دوره‌های گذشته داشت، حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه در نمایشگاه و تاثیرات برجام بر ۳ حوزه نفت‌وگاز حمل‌ونقل و بانک بود. امید است با بهبود تعاملات سیاسی و بین‌المللی، اقتصاد از حالت رکود خارج شده و رشد خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های مطرح و فعال در نمایشگاه حضور داشتند. البته حضور اشخاص حقیقی کم رنگ‌تر بود، شاید دلیل آن به زمان برگزاری نمایشگاه بازمی‌گردد. یعنی بهتر بود زمان برگزاری نمایشگاه نزدیک به آخر هفته و روزهای تعطیل بود. همچنین دلیل دیگر به کم‌رونقی بازار برمی‌گردد که مقداری بی‌میلی برای حضور سهام داران در غرفه‌ها ایجاد کرد.

به گفته شعبانی، امسال در حاشیه این نمایشگاه از کتاب «تاریخ بازار سرمایه ایران»‌ نیز رونمایی شد. ناشر این کتاب انتشارات بورس است و دکتر سعیدی یکی از معاونان سازمان بورس نویسنده این کتاب هستند. البته پیشکسوتان بورس نیز در این کتاب حضور داشتند.

وی تصریح کرد: این اتفاق کار ارزشمندی بود که برای نخستین بار در کشور انجام گرفت.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه افزود: امیدواریم رسالت اصلی نمایشگاه‌ها که بحث جذب مخاطبان و فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری در بورس است، عملکردی موفق داشته باشد. البته در کنار این موضوع صدا و سیما نیز نقش مهمی در اطلاع رسانی دارد.

شعبانی درباره زمان‌بندی برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: به اعتقاد بنده در این دوره زمان برگزاری نمایشگاه بهتر بود زیرا پیش‌تر نمایشگاه در تاریخ مجامع برگزار می‌شد که اوج مشغله شرکت‌ها بود. بطورکلی نمایشگاه یا باید بعد از برگزاری مجمع‌ها باشد یا باید در تاریخ فعلی برگزار شود. زمان فعلی برپایی نمایشگاه زمان خوبی بود، زیرا ما از خرداد ماه درگیر تهیه صورت‌های مالی و برگزاری مجمع هستیم.

وی افزود: خبر خوش ما برای سهام‌داران آن است که 2 طرح توسعه به زودی به بهره‌برداری می‌رسند. یکی از آنها طرح 5 میلیون تنی گندله سنگان و دیگری افزایش ظرفیت فولاد صبا از 600هزار تن به 1.5 میلیون تن است. این طرح‌های تاثیر بسزایی بر درآمد شرکت خواهد داشت.

شعبانی تصریح کرد: طرح‌های توسعه در فولاد مبارکه پایانی ندارد. طرح‌های آینده ما افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان، بهره‌برداری از ظرفیت فولاد سپیدشت و طرح نورد گرم 2 است که کم‌کم بهره‌برداری خواهد رسید تا در افق 1404 ظرفیت را به 25میلیون تن افزایش دهیم.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه همچنین با اشاره به حضور کارگزاری‌ها در این نمایشگاه، اظهار کرد: کارگزاری مبین سرمایه به نوعی در خانواده فولاد است و امسال با گروه فولاد (فولاد هرمزگان جنوب، امیرکبیر کاشان، توکا) ، شرکت‌های بورسی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

وی درباره همکاری با کدال نیز بیان کرد: ما براساس جدول زمان‌بندی ارائه شده از سوی بورس، اطلاعات خود را منتشر می‌کنیم. از نظر رتبه انتشار اطلاعات به موقع جایگاه خوبی در اختیار داریم و امتیاز ما بالای 90است.

به گفته شعبانی، 253ریال اولین پیش‌بینیEPS ، 93 است که نسبت به آخرین پیش‌بینی 53درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر طرحی برای افزایش سرمایه در سال 96 در دستور کار نداریم.

عناوین برگزیده