تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۳۶۲۹
سرویس خبر : انرژی
قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز:

با افزایش۱۰درصدی تولید در برنامه امسال، کارخانه به ظرفیت کامل فعالیت خود می رسد

می متالز - عضو هیات مدیره و قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به تلاش این شرکت برای گسترش بازار خود تصریح کرد: در سال گذشته ۶۳۰۰۰ تن تولید داشتیم که این ۱۰% نسبت به برنامه مصوب و بودجه مصوب خودمان افزایش داشته و نسبت به سال ۹۴ حدود ۵۰% رشد داشته است.
با افزایش۱۰درصدی تولید در برنامه امسال، کارخانه به ظرفیت کامل فعالیت خود می رسد

سید احسان احمدی افزود: امسال هم نسبت به سال گذشته ۶۳۰۰۰ تن با حدود تقریباٌ ۱۰% افزایش برنامه با حدود ۷۰۰۰۰تن تولید، افزایش ۱۰% نسبت به سال گذشته داریم و تقریباً ظرفیت تولید مجتمع را کامل می کنیم.
قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین در خصوص بحث واگذاری مجتمع صنعتی اسفراین هم گفت: به صورت کلی ما تابع قوانین و مقررات کشور هستیم این واگذاری ها بر اساس اصل ۴۴ هست و ما طبیعتاً تابع قانون هستیم ولی آنچه اتفاق افتاده ما تقریبا ۱۰ سال هست که در فهرست واگذاری هستیم و این واگذاری اتفاق نیفتاده و این اتفاق نیفتادن از یک سو مشکلاتی را ایجاد کرده، ما دچار دوگانگی هستیم، از طرفی ما باید تابع قوانین و مقررات و دستورات سازمان خصوصی سازی باشیم و از طرفی تابع سازمان مادر یعنی سازمان گسترش باشیم، که این موضوع بعضاً ما را دچار مشکلات و گرفتاری هایی می کند، به طور خاص اگر بخواهیم اشاره بکنیم، طبیعتاً در فضای فعلی کسب و کار ، که معمولاً سازمان ها برای نقدینگی و سرمایه در گردش خودشان، مشکل دارند و به سمت سیستم بانکی باید بروند، گرفتن یک وام از سیستم بانکی، که به طور کلی خودش فرآیند پیچیده ای دارد، فرآیند بسیار پیچیده ای برای ما ایجاد می کند، تا ما بتوانیم از سازمان خصوصی سازی مجوز دریافت یک وام را دریافت کنیم، ۱۰ ماه زمان می برد.
وی افزود: در حقیقت عدم واگذاری و این زمان طولانی و این دوگانگی طبیعتاً در فعالیت شرکت اختلال ایجاد می کند و ما امیدوار هستیم هرچه زودتر از این دوگانگی خارج شویم.
احمدی در پایان همچنین در خصوص نقش مجتمع صنعتی اسفراین در بحث توسعه منطقه ای اظهار داشت:
از سال ۶۷،۶۸ ، کلنگ احداث مجموعه مجتمع صنعتی اسفراین تحت عنوان طرح ریخته گری و آهنگری قطعات سنگین زده شد، آثار توسعه ای بسیار زیادی را در منطقه داشته بعنوان مثال راه های اسفراین به شهرهای مجاور با آمدن مجتمع صنعتی فولاد آسفالت شد و از کیفیت خوبی برخوردار است . گاز تحت هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی آمدنش برای شهری با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت وجود نداشت. وجود مجتمع صنعتی اسفراین و مصرف بالای آن توجیه گر آمدن گاز بود. وجود یک پست برق ۴۰۰ کیلو ولت که در حقیقت نقطه اتصال برق شمال شرق کشور به سایر بخش های شبکه برق کشوراست که به واسطه مجتمع صنعتی اسفراین اتفاق افتاد.
آمدن شرکت لوله گستر بعنوان تنها تولید کننده انحصاری سازهای بزرگ لوله نفتی، بواسطه مجتمع صنعتی اسفراین در منطقه شکل گرفت و در بحث اشتغال هم ۷۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شده و حدود ۳۰۰ نفر هم به صورت پیمانکار با ما کار می کنند و طبیعتاً شاید به همین میزان هم مشاغل غیر مستقیم که در مجتمع در صنایع دیگر ایجاد شده است و اینکه الان ما شهر اسفراین را بعنوان شهر صنعتی استان خراسان شمالی می شناسیم زاییده حضور مجتمع صنعتی اسفراین است.

عناوین برگزیده