تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۳
بازدید: ۵۸۹
کد خبر: ۳۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری (AMBIRAN2017) :

استراتژی ایدرو به عنوان شریک استراتژیک ، توسعه و شتاب بخشی به صنعت کشور است

می متالز - معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو گفت : دلیل همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری (AMBIRAN2017) توسعه و شتاب دهی به صنعت کشور است.
استراتژی ایدرو به عنوان شریک استراتژیک ، توسعه و شتاب بخشی به صنعت کشور است

فرداد دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری (AMBIRAN2017) گفت : سازمان گسترش ۵۰ سال پیش در سال ۱۳۴۶ با هدف توسعه و شتابدهی به صنعت کشور تأسیس شده و هدف اصلی آن توسعه و ساخت ماشین آلات و تجهیزات در کشور است و ایدرو با ایجاد شرکتهای بزرگ مثل ماشین سازی تبریز، ماشین سازی اراک و بعداً با شرکت های متعدد دیگر در عرصه ساخت ماشین ابزار، تجهیزات صنعتی بزرگ دیگر که نیازمند تکنولوژی بودند، پا به عرصه گذاشته و امروز هم استراتژی اصلی ما خدمت به صنعت کشور است.

معاون  توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی افزود : صنعت تولید کالاهای سرمایه ای مثل ماشین ابزار یک صنعت بسیار پایه ای است و بحث خودکفایی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال و صادرات همه از طریق این نوع صنعت که ایجادکننده صنایع دیگر در کشور هستند ، می گذرد.

وی با اشاره به اینکه  امروزه کشور ما آماده سرمایه گذاری های عظیم است ، اظهار داشت : سالانه ۵۰ میلیارد دلار برای  توسعه و نوسازی صنایع کشور ، باید سرمایه گذاری شود.

فرداد دلیری با بیان اینکه بحث توسعه و نوسازی صنایع کشور بازار چند ده میلیارد یورویی را به دنبال دارد ، افزود : سالهاست ماشین آلات موجود  نوسازی نشده و در نتیجه تولیدات و کیفیت  آنها  قاعدتاً با توجه به پیشرفت های دنیا، منطبق نیست و در نتیجه لازم است همکاری بین المللی با کشورهای مختلف از جمله آلمان توسعه پیدا کند .

 معاون  توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی ایدرو افزود : براساس قوانین باید همکاری های بین المللی با مشارکت های داخلی صورت بگیرد و نمایشگاه AMB IRAN 2017 این امکان را برای همکاری ساخت داخل و مشارکت فراهم می کند و سازمان گسترش هم آمادگی دارد و علاقه مند است با شرکت های آلمانی و سایر شرکت های خارجی در زمینه ساخت داخل، تشکیل جوینت ونچر ها و مشارکت ها ، همکاری کند.

دکتر دلیری در پایان افزود : ما پس از برجام در ایدرو تعداد زیادی مشارکت با شرکت های اروپایی عمدتا در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی، در زمینه ماشین های ابزار، در زمینه تجهیزات و کامپونت ها در صنعت خودرو بویژه گیربکس اتوماتیک، تجهیزات نفت و گاز مثل شیرهای کنترلی انجام دادیم  و از این رو  اگر شرکت های حاضر در این نمایشگاه  علاقمند باشند، حتی با همکاری بخش خصوصی در ایران و با طرف های خارجی مشارکت و سرمایه گذاری انجام می شود.

دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری (AMBIRAN 2017) از دوم تا پنجم خرداد ماه ۱۳۹۶ در محموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

 براساس تفاهم نامه  امضاء شده بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت نمایشگاه های بین المللی اشتوتگارت آلمان ، قرار است ایدرو در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه با این شرکت آلمانی در ایران همکاری کند.

عناوین برگزیده