تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۲۱
کد خبر: ۶۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در گفت و گو با شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه معدن عنوان شد:

استقبال شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در معادن ایران

سه شرکت گلن، سائز و رولنت با حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران از سرمایه‌گذاری در بخش معادن ایران استقبال کردند.
استقبال شرکت های خارجی از سرمایه گذاری در معادن ایران

گابزی گوجایلی مدیرعامل شرکت گلن در گفت‌وگو با معدن‌نامه اظهار کرد: تیم متخصصی از شرکت‌های گلن و سائز ترکیه برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده اند تا فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن ایران را رصد کرده و مورد ارزیابی قرار دهند.

او گفت: معادن ایران جذابیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاران خارجی دارد ولی تا کنون به دلیل برخی تحریم ها آنها نتوانسته اند با همتایان ایرانی خود جوینت شده یا وارد مذاکره برای سرمایه گذاری معدنی شوند.

گوجایلی افزود: مهمترین مانع برای ورود سرمایه گذاران خارجی تحریم های اقتصادی ایران بود که پس از برجام و گشایش های حاصل شده این مانع بزرگ در حال برداشته شدن است  و شرکت های زیادی تمایل دارند وارد سرمایه گذاری در بخش معدن ایران شوند.

او گفت: دو شرکت گلن و سائز ترکیه هدف خود از حضور  در این نمایشگاه را یافتن شرکای تجاری مناسب و نفوذ در بازار ایران قرار داده اند و امیدوارند از فرصت نمایشگاه بین المللی معدن بهره جویند و بتوانند در این زمینه با دست پر به کشور خود برگردند.

در همین رابطه سانگ مین، مدیر خاورمیانه شرکت رولنت کره جنوبی گفت: بازار معادن ایران نیاز زیادی به نوسازی تجهیزات خود دارد از این رو امیدواریم که بتوانیم با حضور قدرتمند خود برخی از محصولاتمان را به فروش برسانیم و معادن ایران را در زمینه نوسازی تجهیزات یاری کنند.

او گفت: شرکت رولنت با داشتن نمایندگی های متعدد در خاورمیانه و آفریقا با حضور در این نمایشگاه به دنبال جذب مشتری است و قصد دارد با افتتاح نمایندگی خود در ایران زمینه های لازم برای نفوذ در بازار تجهیزات معدنی را به وجود آورد.

سانگ مین معتقد است که ایران جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری داشته و قابلیت تبدیل شدن به قطب صادرات مواد معدنی را دارد.

عناوین برگزیده