تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۷۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
شرکت اس‌ام‌اس آلمان تحلیل کرد

چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در فولاد ایران

می متالز - هفتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در حالی بهمن ماه امسال برگزار می‌شود که در این همایش چهار گروه اصلی تحلیلگران و فعالان بازار فولاد، سرمایه‌گذاران، تامین‌کنندگان و صاحبان تکنولوژی و تولیدکنندگان برتر دنیا حضور داشته تا در تعامل این چهار گروه با تصمیم‌گیران، صاحب‌نظران و فعالان بخش‌های مختلف صنعت فولاد و معدن ایران، بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رفع تنگناهای این صنعت ایجاد شود. از جمله شرکت‌هایی که به هر دو گروه سرمایه‌گذاری و صاحب تکنولوژی تعلق دارد، می‌توان به شرکت اس‌ام‌اسSMS GROUP COMPANY) )آلمان اشاره کرد.
چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در فولاد ایران

این شرکت در بیان استراتژی خود در مورد سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرده است: «ما رشد بلند مدت در بازار متالورژی ایران که توسط فرصت‌های داخلی و بازار منطقه ایجاد شده است را مشاهده می‌کنیم. هدف ما حفظ یک همکاری نزدیک با مشتریان خود و تامین خدمات به‌صورت محلی براساس خواسته مورد نیاز مشتریان است. به همین دلیل ما کارگاه خدمات فنی SMS در اصفهان را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک با شریک بلند مدت خودمان، تامکار که یک شرکت تولیدی و صنعتی است، تاسیس کرده‌ایم. ما به‌طور مشترک ماشین‌آلات داخلی مورد نیاز شرکت‌های جدید را ارائه می‌دهیم و همچنین امور مربوط به نگهداری و تعمیر کوتاه‌مدت را با استفاده از تکنولوژی و استاندارد SMS انجام می‌دهیم.» در مورد برنامه این شرکت آلمانی برای ارتباط با شرکای تجاری جدید در ایران نیز اعلام شده است: «مانند نقاط دیگر جهان ما نقش خود را به‌عنوان شریک برای مشتریان خود به خوبی درک می‌کنیم. این به این معنی است که ما از لحاظ فنی، عملیاتی و بازار عاقلانه با همتایان خود در مرکز تولید، همچنین در دفتر مرکزی نزدیکی خود را حفظ می‌کنیم. برای انجام این هدف ما دفتر خود را بیش از 30 سال است که در تهران تاسیس کرده‌ایم و با شرکای خود به‌طور منظم دیدار می‌کنیم. ارائه ممیزی‌های فنی امکانات موجود، کلاس درس و آموزش‌های در محل و نیز سازماندهی مراجع و بازدید کارخانه‌ها نیز بخشی از ارتباطات ما است. ما همچنین سمینارهای فنی به‌صورت فردی به مشتریان خود ارائه می‌دهیم. همچنین در حال همکاری با ایریتک به‌عنوان شریک استراتژیک خود در قراردادهای EPC به منظور به حداکثر رساندن استفاده از مهندسی داخلی و قابلیت‌های مدیریتی، با توجه به انتقال دانش مورد نیاز نیز هستیم. ما از فرصت همایش‌های بین‌المللی مانند همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران که از سوی گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد سازماندهی شده، با هدف ایجاد و برقراری تماس‌های گسترده‌تر با مشتریان بالقوه خود یا کاربران نهایی خود، استفاده می‌کنیم. ISMC یک نقطه عطف است و سال به سال محبوب‌تر و برجسته‌تر می‌شود.مسوولان این شرکت در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه شرایط رقابتی در بازار ایران را چگونه می‌بینند؟ این طور پاسخ دادند: «از آنجا که ما سال‌های زیادی به‌طور مداوم در بازار ایران بوده‌ایم، به‌طور مستقیم بر افزایش فعالیت‌های رقبای دیگر در بازار ایران نظارت داشته‌ایم.

در سال‌های اخیر ما ورود بسیاری از تامین‌کنندگان آسیایی به صحنه را دیده‌ایم و با وجود گذشتن از تحریم‌ها تقریبا همه تامین‌کنندگان بین‌المللی کوچک و بزرگ در ایران فعال هستند. اما تنها تعداد کمی از آنها متعهد به سرمایه‌گذاری در ایران هستند، همان‌طور که ما انجام داده‌ایم و همچنان انجام می‌دهیم.» این شرکت در ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز صنعت فولاد در ایران و بازار جهانی معتقد است: «همه ما می‌دانیم که، با توجه به اندازه‌گیری ظرفیت محصولات تولید شده در مقایسه با تقاضای محصول تمام شده فولاد، صنعت فولاد در حال حاضر در یک وضعیت مازاد در سراسر جهان قرار دارد. اگرچه هر بازار منطقه‌ای و به خصوص هر بازار داخلی باید به‌صورت جداگانه دیده و در نظر گرفته شود. ایران به‌عنوان یک کشور غنی از منابع طبیعی، قادر به تولید فولاد با هزینه بسیار پایین‌تر از بسیاری از کشورها در جهان است. بنابراین این امکان برای اقتصاد ایران وجود دارد که سرمایه‌گذاری در تولید چنین فولادی و با درجه و مقادیری که در حال حاضر انجام می‌شود. و این امر، به‌ویژه رشد مورد انتظار در صنایع نفت و گاز ایران، خودروسازی و بخش‌های زیرساختی، تقاضای اضافی بیشتر در آینده نزدیک ایجاد خواهد کرد. کشورهای همسایه نیز از قابلیت‌های ارائه شده ازسوی چنین تولیدکننده فولادی بهره‌مند می‌شوند. در سراسر دنیا در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های جدید روی فولادهای خاص با تکنولوژی و کیفیت بالا و محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا در حال انجام است و در حال حاضر تلاش در این است که عملکرد کارخانه‌ها را افزایش بدهند و با افزایش بهره‌وری محصولات نهایی بهتر تولید شود، با قیمت تمام شده پایین‌تر و کیفیت بالاتر که برای رسیدن به این مقصود، با انتخاب تکنولوژی بر اساس شرایط محیطی، از بهینه‌سازی مصرف و بالا بردن سطح اتوماسیون استفاده می‌کنیم. به‌طور کلی، ما انتظار داریم در صنعت فولاد بین شرکت‌های کوچک ادغام صورت گیرد و این باعث بهینه‌سازی تولید و از بین رفتن ظرفیت خالی تولید شود و منجر به تثبیت و تقویت موقعیت فولادسازی‌ها در ایران خواهد شد.» همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار قرار است در روزهای 26 و 27 بهمن ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار ‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر یا حضور در این همایش می‌توانند با شماره تلفن 42710151 تماس بگیرید یا به وب‌سایت https://events.den.ir مراجعه یا با آدرس ایمیل ISMC@den.ir مکاتبه کنند.

عناوین برگزیده