تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۷۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
موسسه تحقیقاتی مکوآری بررسی کرد

چرا تولید مس در شیلی کاهش یافته است

می متالز - چین در یک دهه گذشته به‌عنوان مهم‌ترین کشور تأثیرگذار در بازار مس، یک چرخه فوق‌العاده در رشد عرضه و تقاضا ایجاد کرده است؛ اما شیلی به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های جدید معدنی، در زمینه تولید مس در طول دهه اخیر، موفق به رشد و توسعه نشده است.
چرا تولید مس در شیلی کاهش یافته است

طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، انتظار می‌رفت که تولید مس شیلی در سال 2016 حدود 4/7 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان مشاهده‌شده در سال 2004 که برابر با 5/5 میلیون تن بود، دست یابد. به این ترتیب، این کشور در 12سال اخیر، افزایشی در تولید خود ثبت نکرده است.
مؤسسه مکوآری، عدم توسعه تولید مس شیلی را ناشی از عملکرد ضعیف دو معدن بزرگ این کشور، اسکوندیدا و چوکوئیکاماتا می‌داند. طی سال‌های 2006 تا 2016، تولید مس معادن یادشده درمجموع 540هزار تن کاهش یافت. معدن‌کاران شیلیایی موفق به توسعه تولید خود در دوره رونق اقتصادی کشور چین نشدند، درحالی‌که سایر کشورها در این منطقه، ازجمله پرو و ایالات‌متحده، به جهش قابل‌ملاحظه تقاضا ازسوی چین، واکنش بهتری نشان دادند. درنتیجه، اخیراً سهم کشور شیلی از تولید جهانی مس، از حدود 40درصد (بیشترین سطح مشاهده‌شده در سال 2004) به کمتر از 30درصد کاهش یافته است. همچنین، با توجه به مشکلات تولیدی اخیر در معدن اسکوندیدا، به نظر می‌رسد که صادرات کنسانتره مس در سال 2016 کاهش 4درصدی را تجربه کرده است.
در حال حاضر، مؤسسه مکوآری انتظار دارد که تولید شیلی در سه‌سال آتی با رشد همراه باشد؛ به‌طوری‌که سطح تولید در سال 2019 کمی کمتر از 6 میلیون تن قرار خواهد گرفت. این میزان تولید، 21درصد از رشد جهانی تولید در این دوره را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده