تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۷۳
کد خبر: ۷۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مس منطقه کرمان:

راه چاره توسعه معادن جدید، انتقال آب از خلیج‌فارس است

می متالز - انتقال آب از خلیج‌فارس به سرچشمه اگر انجام شود مشکل آب برای توسعه معدن دره‌زار و چاه‌فیروزه مرتفع خواهد شد و در غیر این صورت، با مشکلات جدی در تأمین آب مواجه می‌شویم.
راه چاره توسعه معادن جدید، انتقال آب از خلیج‌فارس است

محمد حسنی مدیر مس منطقه کرمان با بیان این مطلب و با اشاره به بحران آب در سرچشمه و میدوک گفت: اگر ظرفیت کارخانه تغلیظ و معدن هم به ما اجازه افزایش ظرفیت تولید را بدهد به خاطر کسری آب این اجازه را نداریم.
حسنی با تأکید بر این‌که در حال حاضر موفق به مدیریت بحران آب در منطقه کرمان شده‌ایم، درباره مصرف انرژی در مس منطقه کرمان گفت: مصرف آب تازه به‌ازای هر تن مس محتوا 137 مترمکعب است، برق 6 مگاوات ساعت، گاز 1300 نرمال مترمکعب و گازوئیل و مازوت نیز به ترتیب 132 و 329 لیتر بر تن مس محتوا است.
مدیر مس منطقه کرمان با بیان این‌که در شرایط کنونی از دشت خاتون‌آباد سالانه 21/ 9 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌کنیم که این میزان برداشت از مجوزمان هم کمتر است، گفت: همچنین میزان برداشت‌مان از آ‌‌‌ب‌های سطحی هم حدود 10 میلیون مترمکعب است که مجموعاً حدود 32 میلیون مترمکعب آب تازه در سرچشمه مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: بیشترین مصرف سهم آب در استان کرمان، مربوط به کشاورزی است که امیدواریم با تحول در سیستم کشاورزی از هدررفت آب جلوگیری شود.
مدیر مس منطقه کرمان در بخش دیگری از سخنانش، به بحث نیروی انسانی مس منطقه کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: در مس منطقه کرمان 15600 نفر مشغول به‌کار هستند که از این تعداد 4درصد زیر دیپلم، 63درصد دیپلم، 11درصد فوق‌دیپلم و 22درصد لیسانس و بالاتر هستند که 34درصد از آن‌ها نیروهای شرکتی، 22درصد تغییر وضعیتی و 44درصد پیمانکاری هستند.
حسنی با تأکید بر این‌که در حال حاضر در وضعیت هرم نیروی انسانی مس منطقه کرمان، شاهد نبود تعادل هستیم گفت: در سطح فوق‌دیپلم یا تکنیسین که نیاز اصلی شرکت است این هرم به‌شدت ضعیف است که باید با آموزش و مدیریت سرمایه انسانی، این مدل را اصلاح کنیم.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده