تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۷۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

برنامه ورق خودرو برای صادرات کیفی به بازارهای اروپایی

می متالز - مسئول فروش شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری گفت: این شرکت مانند شرکت مادر یعنی فولاد مبارکه به دنبال ورود به بازار‌های کیفی است.
برنامه ورق خودرو برای صادرات کیفی به بازارهای اروپایی

محسن بهمنی درباره نتایج سفر چندی پیش مدیرعامل این شرکت به کنفرانس ورق گالوانیزه در اسلوکی و مذاکره برای فروش محصولات‌ اظهار کرد: پس از ورود تولیدات ما به بازار و عرضه محصولات کیفی که امروز با نام شرکت ورق خودرو شناخته می‌شوند، تعدادی از مصرف‌کنندگان خاص داخلی به سراغ ما آمدند. مصرف‌کنندگانی که شاید پیشتر محصولات خود را از خارج از کشور تهیه می‌کردند و یا اینکه با ایجاد تغییرات مشخصات محصول را کاهش می‌دادند. خوشبختانه شرکت ورق خودرو توانست این معضلات را برطرف کند و امروز بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و یا صنعت ساختمان از مشتریان ورق ما هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه ورق تولید ما ورق کیفی است، ترجیح می‌دهیم در بازار‌های خارجی وارد بازار اروپا شویم. در همین رابطه مدیرعامل شرکت هم در سفر خود به اسلواکی برای ورود به بازار‌های اروپایی با ورق‌های کیفی و گرید‌های خودرویی رایزنی‌هایی را انجام دادند. در این رابطه پیشنهاداتی داشته و در حال رایزنی با اروپا و دیگر کشورها هستیم و حتی برای کشورهای همسایه برای شرکت‌های لوازم خانگی و یا خودروسازی ترکیه نیز نمونه‌ها ارسال شده تا بتوانیم ثبت سفارش‌ها را انجام دهیم.

بهمنی درباره صادرات ورق خودرو افزود: در حال حاضر میزان صادرات ما بسیار محدود است و بیشتر به صورت غیرمستقیم انجام گرفته است. البته در آبان ماه توانستیم 500 تن به شرکت‌های اماراتی و عراق صادرات داشته باشیم. البته ورق‌های صادراتی به امارات کیفی‌تر بوده و مشخصه خاصی را دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از گواهینامه‌های موردنیاز اتحادیه اروپا را در اختیار داریم و از نظر داشتن گواهینامه‌های معتبر داخلی و خارجی مشکلی وجود ندارد اما به دنبال بازار کیفی خودمان هستیم. اگر تا امروز صادرات با قدرت انجام نگرفته به دلیل عدم توانایی شرکت ورق خودرو نبوده است، تمایل شرکت ورق خودرو این است مانند شرکت مادر یعنی فولاد مبارکه به بازاری ورود پیدا کند که بازاری کیفی بوده و برند شناخته شده باشد. در غیر این صورت ورق خودرو می‌تواند محصول خود را در بازارهای اطراف ارائه کند اما به دنبال تولید ورق کیفی است که ارزش افزوده بیشتری را به همراه دارد.

مسئول فروش شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت ورق خودرو، شرکتی کیفی است در نتیجه هزینه‌های تولید بالا خواهد بود زیرا خط تولید اروپایی بوده و برای ورق کیفی ساخته شده است. با نگاهی به میزان تولید شرکت خواهید دید، سال گذشته میزان تولید حدود 35 هزار تن بوده اما امسال این رقم تا پایان سال به 52 هزار تن می‌رسد که حاکی از رشد تولید خودرویی است. همچنین تا امروز بیش از 100 هزار تن ورق کامرشیال (تجاری) برای بازار و مصارف شرکت‌های داخلی تولید شده و سفارش‌های خوبی تا پایان سال به ثبت رسیده است. خوشبختانه ظرفیت شرکت در حال تکمیل بوده و ما توانایی تولید حداقل ماهی 25 هزار تن برای بازار داخلی را در اختیار داریم.

عناوین برگزیده