تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۷۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جهش بخش معدن نیازمند 3 میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی است

می متالز - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: برای ایجاد رشد جهشی در بخش معدن و صنایع معدنی نیاز به تخصیص یک وام 3 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی است. مهدی کرباسیان گفت: ایمیدرو با دریافت سه میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی می تواند تا سه برابر آن را از مشارکت بخش خصوصی جذب کند که این منابع در توسعه و رشد جهشی بخش معدن بسیار موثر خواهد بود.
جهش بخش معدن نیازمند 3 میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی است

وی با بیان اینکه طبق قانون ، ایمیدرو می تواند در اجرای طرح ها تا 49 درصد با بخش خصوصی مشارکت کند، اظهار امیدواری کرد وام صندوق توسعه ملی به ایمیدرو در بودجه سال 96 به تصویب برسد.

کرباسیان به بسته حمایتی دولت هم اشاره کرد و گفت: از بسته حمایتی 16 هزار میلیارد تومانی دولت ، چیزی به بخش معدن داده نشده است چون کمیته هایی در استان ها برای اعطای تسهیلات تا میزان 3 میلیارد تومان به بنگاه ها تشکیل شده و آنها تعیین می کنند اما اکنون معدنی ها هم اقدام کرده اند؛ هر چند که با این رقم ها بخش معدن متحول نمی شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو در عین حال از جمله راه های رونق بخش معدن را افزایش مصرف فولاد، آلومینیوم ، سیمان ، سنگ و دیگر محصولات مورد نیاز صنعت ساختمان ذکر کرد و افزود: رشد اقتصادی کشور با رونق مسکن میسر می شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده