تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۸۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

برنامه صادرات 3 میلیون تنی فولاد بناب

می متالز - مدیریت جدید فولاد بناب به‌دنبال 3 میلیون تن صادرات است. با انتصاب محمدرضا ادریسی به سمت مدیریت جدید مجتمع فولاد بناب، برای افزایش تولید و صادرات 3 میلیون تنی در مجتمع فولاد صنعت بناب هدف‌گذاری شد.مجتمع فولاد صنعت بناب به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیر‌مجموعه گروه مالی گردشگری شاهد معرفی محمد‌رضا ادریسی به‌عنوان مدیرعامل جدید بود.
برنامه صادرات 3 میلیون تنی فولاد بناب

مدیرعامل بانک گردشگری با حضور در مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: با ورود هیات مدیره جدید، این مجتمع در ماه‌های آتی، و با تزریق اعتبار مورد نیاز از سوی نظام بانکی کشور و تامین مواد اولیه شاهد رونق تولید خواهد بود.خسرو خواجه حسنی با اشاره به اینکه پیشرفت کشور با رونق تولید در بخش فولاد آغاز می شود، ادامه داد: امروزه مهم‌ترین‌ دغدغه دولت و مردم ایجاد اشتغال است و افزایش تولید و صادرات انواع محصولات فولادی از این مجتمع راهکاری برای تثبیت موقعیت‌های شغلی و اشتغال‌زایی بیشتر است. به گفته وی، رکود صنعت فولاد طی سال‌های اخیر موجب بروز مشکلاتی در مجتمع فولاد صنعت بناب شده؛ اما در زمان حاضر همت لازم برای افزایش بهره‌وری در این مجتمع وجود دارد. معاون منابع انسانی گروه مالی گردشگری نیز با اشاره به اینکه حدود 5 هزار نفر در شرکت‌های زیر‌مجموعه این هلدینگ اشتغال دارند، گفت: سرمایه‌های انسانی مجتمع فولاد صنعت بناب ارزشمندتر از سرمایه‌های مالی این مجتمع است.

ابراهیم جهانگیری با اشاره به اینکه امروزه میزان دارایی مطرح نیست و نحوه استفاده از آن ملاک عمل است، افزود: هرچه کار گسترده تر باشد، به همان اندازه مشکلات بیشتر است.به گفته وی، سه ماموریت «اصلاح ساختار تولید و افزایش بهره‌وری»، «برنامه‌ریزی برای ایجاد واحدهای جدید از جمله فروسیلیس» و «به‌کارگیری راهکارهای افزایش انگیزش همکاران و حفظ کرامت آنان» برای مدیرعامل جدید این مجتمع تعریف شده است. مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب نیز با اشاره به اینکه منافع مجموعه به خود کارکنان بر‌می‌گردد، گفت: همه باید دست در دست هم بدهند تا این مجتمع که از ابتدای احداث آن قدم به قدم حضور داشته‌ام، به سرمنزل مقصود برسد.

محمدرضا ادریسی ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش تولید این مجتمع در ماه‌های آتی افزود: کار و تلاش صادقانه محور فعالیت‌های این مجتمع خواهد بود.در این برنامه، روشن رنجبر صباغ و قهرمان صمدی نیز به‌عنوان اعضای جدید هیات مدیره و به ترتیب قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و اداری مجتمع معرفی شدند. همچنین از تلاش‌های بابک علیزاده شهیر، مدیرعامل سابق مجتمع فولاد صنعت بناب و معاون مالی و اداری سابق این مجموعه قدردانی شد. این مجتمع فعالیت خود را در چند فاز از اواخر 1383 شمسی در زمینی به مساحت 132 هکتار و در شهرک صنعتی بناب/ آذربایجان شرقی/ با امکانات زیربنایی ایده‌آل شامل دسترسی به جاده اصلی، راه‌آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز و آب آغاز کرد. این مجتمع دارای 2 واحد ذوب و ریخته‌گری فعال شامل فولاد صنعت شهریار و ذوب شاهین به ظرفیت اسمی 600 هزار تن در سال است.مجتمع فولاد صنعت بناب دارای هفت خط نورد گرم با توان تولید انواع میلگرد آجدار فولادی، تیرآهن، نبشی، ناودانی و مفتول آلیاژی با ظرفیت اسمی 2 میلیون و 450 هزار تن در سال است.

عناوین برگزیده